۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۱۸

رئیس حوزه هنری اردبیل:

هنرواره خوشنویسی «ایران دل» در اردبیل برگزار می‌شود

هنرواره خوشنویسی «ایران دل» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرواره خوشنویسی «ایران دل» با محوریت خوشنویسی ابیاتی از اشعار نظامی گنجوی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ امیر رجبی با اشاره به اینکه خوشنویسی سه بیت از اشعار حکیم نظامی گنجوی در این هنرواره مدنظر است، اظهار کرد: در این هنرواره که به همت حوزه هنری استان اردبیل برگزار می‌شود اشعار «همه عالم تن است و ایران دل / نیست گوینده زین قیاس خجل / چون که ایران دل زمین باشد / دل ز تن بِه بوَد، یقین باشد / ز آن ولایت که مهتران دارند / بهترین جای، بهتران دارند» برای خوشنویسی پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این هنرواره اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، معاونت فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن خوشنویسان استان اردبیل با تعامل این رویداد را تدارک دیده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان افزود: قالب‌های هنرواره خط نستعلیق شکسته و نستعلیق ساده است که این هنرواره از الان آغاز شده و شرکت‌کنندگان فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ آثار خوشنویسی خود را به دبیرخانه هنرواره ارسال کنند.

به گفته این مسئول به ۳ اثر برگزیده در هر بخش بدون اولویت هر کدام مبلغ ۳۰ میلیون ریال به همراه تندیس هنرواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود که در کنار این موضوع به تمامی راه یافتگان به نمایشگاه، گواهی شرکت در هنرواره، هدیه ارزشمند فرهنگی و کتاب الکترونیکی آثار منتخب اهدا خواهد شد که در صورت برگزاری اختتامیه حضوری، کمک‌هزینه ایاب و ذهاب و اسکان و پذیرایی به برگزیدگان غیربومی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

رجبی با اشاره به زمانبندی هنرواره خوشنویسی «ایران دل» تصریح کرد: اعلام نتیجه مرحله اول و اسامی راه‌یافتگان به مرحله داوری نهایی و نمایشگاه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، آخرین مهلت تحویل یا ارسال اصل آثار به دبیرخانه جهت داوری نهایی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و اعلام نتیجه نهایی و برگزاری نمایشگاه و اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در خرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی اهمیت رعایت اصول شرکت در هنرواره را یادآور شد و افزود: آثار ابتدا به صورت فایل اسکن شده jpg با وضوح حداقل ۲ مگابایت به نشانی ایمیل دبیرخانه fest.iranedel@gmail.com و یا به شماره ۰۹۱۴۱۵۷۳۴۳۸ در پیام‌رسانهای فضای مجازی (واتساپ و…) با قید مشخصات کامل و تلفن و نشانی تماس و خلاصه سوابق و مدرک خوشنویسی صاحب اثر ارسال گردد که شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند کل سه بیت یا یک بیت و مصرعی از آن را در یکی از قالب‌های؛ نستعلیق یا شکسته نستعلیق اجرا نمایند که استفاده از ترکیب‌های بدیع و مرکب‌های رنگی در خلق اثر مجاز می‌باشد و استفاده از مواد متنوع دیگر مورد قبول نخواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: هر هنرمند مجاز به ارسال حداکثر ۴ اثر است که باید دقت شود آثار نباید از اندازه ۷۰×۵۰ بزرگ‌تر باشد و پس از داوری مرحله‌ی اول از روی تصاویر آثار، با صاحبان آثار منتخب و راه‌یافته به نمایشگاه و داوری نهایی، جهت ارسال اصل اثر تماس گرفته خواهد شد.

رجبی با تاکید بر اینکه اصل آثار ارسالی برای مرحله نمایشگاه و داوری نهایی باید بدون قاب، بدون پاسپارتو و به صورت طوماری و لوله شده (جهت سالم ماندن اثر) باشد، افزود: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را به دبیرخانه به نشانی اردبیل، بزرگراه شهدا، بالاتر از میدان بعثت، روبروی نیروگاه برق، حوزه هنری استان اردبیل ارسال کنند.

وی همچنین یادآور شد: اصل آثار برگزیده (۳ اثر در هر بخش) در آرشیو هنرواره به یادگار حفظ خواهد شد ولی سایر آثار راه یافته به مرحله نهایی، پس از نمایشگاه به صاحبان آثار عودت داده می‌شود که در این رابطه دبیرخانه مجاز است از فایل و تصاویر آثار ارسالی در امور فرهنگی و تبلیغاتی و… با ذکر نام صاحب اثر استفاده نماید.

رئیس حوزه هنری استان با ذکر دیگر پل‌های ارتباطی با دبیرخانه هنرواره خوشنویسی «ایران دل» گفت: شرکت‌کنندگان برای ارتباط با دبیرخانه به غیر از مراجعه حضوری به آدرس ذکر شده می‌توانند با شماره تماس: ۰۴۵۳۳۶۲۹۱۹۱ تماس حاصل کرده یا برای ارتباط با دبیر هنری (استاد ناصر صادقی) با شماره ۰۹۱۴۱۵۷۳۴۳۸ یا شماره تماس دبیر اجرایی ۰۹۱۴۱۵۰۳۶۳۲ در ارتباط باشند که نشانی ایمیل دبیرخانه هم به آدرس fest.iranedel@gmail.com است.

کد خبر 5171347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha