۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰

سخنگوی کرملین:

برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه کاملا قانونی بود

برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه کاملا قانونی بود

دیمیتری پسکوف با بیان اینکه در برگزاری همه پرسی شبه جزیره کریمه کلیه مدرجات مذکور در حقوقی بین المللی و قانون اساسی اوکراین رعایت شده بود، برگزاری ان را مشروع دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی، واقعه تصرف شبه جزیره کریمه اوکراین در سال ۲۰۱۴ را کاملاً مشروع و این اقدام را منطبق با حقوق بین المللی و مصوبات پارلمان اوکراین دانست.

پسکوف در سخنان خود با اشاره به همه پرسی برگزاری شده در کریمه گفت: آن همه پرسی از اساس مشروع بود. (هم) از نقطه نظر حقوق بین الملل و هم بر اساس حقوق داخلی اوکراین.

وی در خصوص مشروعیت همه پرسی برگزار شده سال ۲۰۱۴ در خصوص پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه، گفت که شبه جزیره اوکراین در قانون اساسی و حقوق داحلی اوکراین نیز از شرایط خاصی برخوردار بود و از سوی دیگر تمامی نمایندگان پارلمان کریمه به اتفاق انجام این همه پرسی را تصویب کردند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در خصوص چگونگی مشروعیت همه پرسی مذکور، گفت بر اساس قانون اساسی اوکراین، تمامی مناطق این کشور حق برگزاری همه پرسی بدون نیاز به جلب موافقت نهادهای کشوری و دولتی را دارند.

کد خبر 5171359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha