۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات خبر داد؛

انجام بیش از ۵۰۰ هزار تن فعالیت آبزی پروری در سطح کشور

انجام بیش از ۵۰۰ هزار تن فعالیت آبزی پروری در سطح کشور

انزلی- رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلات با اشاره به تولید سالانه ۴۷ هزار تن میگوی پرورشی، گفت: بیش از ۵۰۰ هزار تن فعالیت‌های آبزی پروری در کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از کشتی تحقیقاتی گیلان با اشاره به اهمیت ارزیابی ذخایر ماهی در دریاهای شمال و جنوب، اظهار کرد: همزمان با بهره برداری از کشتی تحقیقاتی گیلان، در جنوب کشور نیز گشت‌های تحقیقاتی در استان‌های بوشهر و خوزستان با کشتی فردوس یک با هدف ارزیابی میزان ذخایر ماهیان و اعلام آن به سازمان شیلات به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن فعالیت‌های آبزی پروری در کشور صورت می‌گیرد، افزود: با انجام تحقیقات و مطالعات برای پیشگیری از هرگونه آسیب برای ذخایر موجود ماهی در آب‌های شمال و جنوب، کیت شناسایی لکه سفید در میگو توسط مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به دست آمد.

بهمنی ادامه داد: سالانه بیش از ۴۷ هزار تن تولید میگوی پرورشی در کشور تولید می‌شود.

وی همچنین گفت: در فاز دوم پروژه تولید ماهیان عاری از بیماری یا ماهیان با سلامت بالا در شهر تنکابن بر روی گونه قزل آلا تحقیقات لازم انجام و در نتیجه واکسن‌های دوگانه بیماری‌های ماهیان قزل آلا تولید شد.

بهمنی با اشاره به انجام مطالعات آبزی پروری و بیوتکنیک تکثیر و پرورش گونه‌های مختلف ماهی، تاکید کرد: امکان مطالعات اصلاح نژاد بر روی ماهی کپور در استان خوزستان و گونه قزل آلا در استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و مازندران فراهم شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلات اضافه کرد: در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران نیز بانک ژن برای گونه ماهی کپور و سایر ماهیان در خطر انقراض تهیه شد.

کد خبر 5172782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha