۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۱۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می شود

۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت می شود

ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت می شود.

ارسلان شکری در حاشیه کلنگ زنی سه راهی خوی- ایواوغلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۵۰ درصد از این طرح آماده اجرا است، افزود: اجرای مابقی این طرح نیازمند تأمین اعتبار است که امیدواریم تا پایان سال این اعتبار تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در طول فعالیت دولت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این میزان در مقایسه با میزان آسفالت راه‌های روستایی استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون که چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر بود بسیار چشمگیر و مطلوب است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت محرومیت و عقب ماندگی از شاخص‌های بخش راه روستایی در مقایسه با میانگین کشور تلاش داریم با اجرای این طرح و همراهی مقامات استان امسال بخشی از این عقب ماندگی جبران می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: ۳۵۰ کیلومتر روکش انواع راه‌ها از جمله راه روستایی، فرعی، اصلی و شریانی انجام شده و همچنین در ۱۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها با تأمین قیر از ماکو به سمت چایپاره اجرایی کرده‌ایم.

وی از مسیر سه راهی خوی – ایواوغلی به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم و نقاط حادثه پرحادثه استان نام برد و گفت: با اجرای طرح که منتهی می‌شود به کریدور شرق، غرب و مسیر ابریشم به سمت دروازه ورودی ایران به اروپا در مسیر مرز بازرگان و تقاطع مرز رازی شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت و راه‌های استان خواهیم بود.

شکری با اشاره به وجود ۳۵ نقطه حادثه خیز در استان عنوان کرد: تاکنون از این تعداد ۱۲ نقطه حذف و ساماندهی شده و حذف و ساماندهی ۱۵ نقطه حادثه خیز دیگر در دست اجراست.

کد خبر 5177721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha