۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷

مدیر عامل هلال احمر استان مرکزی اعلام کرد؛

گزارش ۴۶ مورد حادثه در ایام نوروز به هلال احمر استان مرکزی

گزارش ۴۶ مورد حادثه در ایام نوروز به هلال احمر استان مرکزی

اراک- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۶ مورد حادثه در ایام نوروز ۱۴۰۰ به این جمعیت گزارش شده است، گفت: خدمات حوزه امداد و نجات این جمعیت تا 15 فروردین ادامه دارد.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ایام نوروز اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه نیروهای داوطلب حوزه جوانان این سازمان در میادین، بوستان‌ها، تفرجگاه‌های استان مستقر شده و مردم استان را نسبت به رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا راهنمایی و ترغیب می‌کردند.

وی ادامه داد: این اقدام در قالب طرح‌های عامران سلامت و ناظران سلامت صورت گرفته است و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد که خوشبختانه این طرح مورد استقبال مردم استان قرار گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: در طرح عامران و ناظران سلامت برای هر شهرستان استان سه تیم در نظر گرفته شد که در مجموع ۶۰ نفر از نیروی بخش جوانان سازمان هلال احمر استان مرکزی در این طرح مشارکت کرده‌اند.

محمودی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان در ایام نوروز در حوزه امداد و نجات بوده است که بالغ بر ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان این سازمان دایر و فعال کرد و این پایگاه فعالیت خود را از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهند داد.

وی گفت: مرکز EOC(مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های فوریتی) هلال احمر بطور ۲۴ ساعته در استان فعال است و مردم می‌توانند در صورت بروز مشاهده حادثه و تصادفی گزارش آن را به این مرکز از طریق سامانه ۱۱۲ اطلاع دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به آمار حوادثی که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه به این سازمان گزارش شده است، گفت: مجموع حوادثی که به سازمان هلال احمر استان مرکزی در این ایام گزارش شد ۴۶ مورد بوده است که ۱۵۳ نفر در آن حادثه دیده‌اند، که با اقدامات به موقع سازمان هلال احمر استان ۴۳ نفر انتقال و ۲۲ نفر سرپایی مداوا شدند.

محمودی در پایان بیان کرد: علاوه بر این موارد در استان مرکزی در طول ایامی که ذکر شد ۲ مورد رهاسازی مصدومین، ۳۳ عملیات جاده‌ای و ۳ مورد عملیات کوهستانی صورت گرفت.

کد خبر 5179519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha