۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۱۶

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس خبر داد؛

کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی خیرین عرصه سلامت در فارس

کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی خیرین عرصه سلامت در فارس

شیراز - مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس، از کمک ۱۶۸ میلیارد تومانی و رشد ۴۵ درصدی خیرین عرصه سلامت استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر رامجردی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان پیشینه مردم فارس در کارهای خیر، حجم فعالیت خیرین سلامت فارس را در صدر کشور خواند و ادامه داد: مجمع خیرین تأمین سلامت فارس هم از لحاظ دستاوردهای مالی و حمایتی خیرین و هم ایجاد روش‌ها و تشکیلاتی کردن فعالیت خیرین، در کشور پیشتاز است.

او اظهار کرد: به دلیل وجود فعالیت‌های تخصصی، متنوع و بسیار پراکنده در حوزه سلامت، نیاز بود مرکزی ضمن کارشناسی این فعالیت‌ها و نیازها، موارد را بر اساس اولویت در اختیار خیرین و مردم قرار دهد و در تحقق نیت خیرین در نیازهای مورد تأیید سیستم سلامت و دانشگاه علوم پزشکی، آنان را همراهی و حمایت کند که نقش مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در این امر پررنگ است.

دکتر رامجردی دستاورد این تلاش‌ها را ایجاد بیش از دو هزار و سیصد تخت بیمارستانی، به میزان قابل توجهی اقلام تجهیزاتی و ساخت صدها مرکز بهداشتی درمانی و پایگاه اورژانس از زمان راه اندازی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس تاکنون عنوان کرد.

مشارکت خیرین سلامت فارس در بحران کرونا ویروس

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: در سال ۹۹ با توجه به بحران کرونا و مشکلات به وجود آمده در سیستم سلامت کشور، خیرین استان علاوه بر حمایت‌های مستمر هر ساله، در موضوع کرونا نیز خوش درخشیدند، به طوری که حجم کمک‌های خیرین بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود.

او ادامه داد: در روزهای نخست شیوع کرونا در استان، خیرین در خرید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی، تعمیرات و خرید قطعات دستگاه‌های سی تی اسکن، توسعه بخش‌های آی سی یو، تهیه و تولید بیش از صدها هزار اقلام مصرفی و حفاظتی در برابر این ویروس منحوس مشارکت داشتند و بار دیگر خیرین تأمین سلامت فارس در بحران کرونا نیز در کشور پیشرو بودند.

امضای ۲۴۲ تفاهم نامه در سال ۱۳۹۹

دکتر رامجردی اظهار کرد: سال ۹۹ با امضای ۲۴۲ تفاهم نامه در حوزه‌های عمرانی، اهدای ملک و تجهیزات، امور حمایتی از بیماران نیازمند و وام‌های قرض الحسنه دانشجویی و سایر نیازهای حوزه سلامت به ارزش ۱۶۸ میلیارد تومان رشد بیش از ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس بیان کرد: از چند سال پیش به همت خیرین حوزه سلامت فارس، ۱۸ اقامتگاه همراه بیماران در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه ساخته شد که در این بازه زمانی به بیش از ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت داده شد، همچنین اقامتگاه مرکزی همراه بیماران در کنار بیمارستان شهید دکتر فقیهی در حال ساخت است.

او با اشاره به اجرای ۲۷ پروژه عمرانی با همت خیرین و بهره برداری از تعدادی از این پروژه‌ها در سال گذشته گفت: تعدادی از این پروژه‌ها نیز در دست اجرا است که از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها، نقاهتگاه «هاس پیس» در محوطه بیمارستان شهید دکتر چمران به عنوان نقاهتگاه بیماران مزمن استان برای مراقبت از بیمارانی است که در منزل قابل نگهداری نیستند و تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر رامجردی با اشاره به احداث چندین پروژه بهداشتی درمانی و در دست ساخت بودن دو بیمارستان جدید در شیراز به همت خیرین، یکی دیگر از اقدامات مجمع خیرین تأمین سلامت فارس را ایجاد صندوق دانشجویی و پرداخت وام ضروری به دانشجویان و دستیاران عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، به ۹۵ دانشجو، به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه اعطا شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس افزود: با توجه به بحران کرونا ویروس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال، بیش از ۲۰۰ جلسه به صورت حضوری و مجازی در خصوص پیگیری اقدامات و دغدغه‌های خیرین در سال گذشته برگزار شد و ۷۰ خیر برگزیده سال نیز تقدیر شدند.

کد خبر 5180104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha