۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس خبر داد؛

اجرای طرح ملی «پویش محله همدل» در استان فارس

اجرای طرح ملی «پویش محله همدل» در استان فارس

شیراز – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از اجرای طرح «پویش محله همدل» در استان به همت امامان محله و محوریت مساجد در راستای رفع مشکلات مردم درمحلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی ظهر یک شنبه در اولین جلسه کمیته پویش محله همدلی در استان فارس در تشریح این طرح گفت: برطرف کردن مشکلات نیازمندان مستلزم همدلی و همراهی مردم است و در کارهایی که از توان بی بدیل مردم، خصوصاً جوانان استفاده شود؛ یقیناً مشکلات آسان‌تر حل خواهد شد.

وی افزود: هدف از این طرح ایجاد امید و انگیزه با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم مردمی است که با تقویت این روحیه برخی از مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم شناسایی، بررسی و حل می‌شود.

حجت الاسلام مهرابی در ادامه تصریح کرد: راهبرد اصلی در این پویش تقویت هویت محله و مسجد، تثبیت جایگاه امام محله به عنوان محور حرکت اصلی و پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات و مسائل در محله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه این پویش بر اساس ایجاد امید از طریق حل مسائل محله با کمک مردم طراحی شده است، گفت: مسائل مشکلات محله به دسته‌های کلی ازجمله اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی تقسیم می‌شود که باید تلاش شود تمامی مسائل محله نه فقط امور مذهبی بلکه در تمام امور؛ به امام محله و مسجد ارتباط پیدا کند.

حجت الاسلام مهرابی خاطر نشان کرد: این کمیته وظیفه دارد تمام محله‌های که در سطح استان در این پویش شرکت کرده شناسایی و عملکرد این عزیزان را ارزیابی کنند، همچنین در هر شهرستان‌ها نیز کمیته داوری متشکل از امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات، سپاه و اوقاف و تعدادی از فعالان فرهنگی تشکیل و برترین محله را به استان معرفی می‌نمایند.

به گزارش خبرنگار مهر، این پویش همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز و پس از شناسایی برترین‌ها طی مراسمی از آنان تجلیل و برگزیدگان استانی به ستاد مرکزی معرفی خواهند شد.

کد خبر 5181041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علیرضا زاهدیان نژاد IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      بسیارطرح عالی است