۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

فرماندار فردوس مطرح کرد؛

وضعیت قرمز کرونایی در فردوس / تعطیلی برخی گروه های شغلی

 وضعیت قرمز کرونایی در فردوس / تعطیلی برخی گروه های شغلی

فردوس- فرماندار فردوس از قرمز شدن این شهرستان از امروز خبر داد و گفت: از امروز برخی از گروه های شغلی تعطیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم در جلسه ستاد کرونای این شهرستان تصریح کرد: با قرمز شدن فردوس باید دستورالعمل ویژه شهرهای قرمز درشهرستان اجرا و خدمات و اماکنی که مشمول شهرهای قرمز می‌شود از امروزتعطیل می‌شود.

وی از تمام مردم و دستگاه‌های اجرایی خواست در خصوص رعایت کامل دستورالعمل‌های مربوطه با ستاد کرونای شهرستان همکاری تا شاهد کاهش و تغییر رنگ فردوس در آینده نزدیک باشیم.

حلاج مقدم از فعال شدن مجدد طرح شهید سلمیانی در این شهرستان خبر داد و افزود: در ماه رمضان مردم از افطاری دادن خودداری تا حداقل در شب‌های قدر با کاهش مبتلایان بتوانند از فیوضات معنوی لیالی قدر در اماکن مذهبی استفاده کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز با اشاره به آمار ۵ برابری مبتلایان به نسبت دو هفته پایانی سال گذشته گفت: در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان بستری هستند.

احمد نگهبان قرمز شدن فردوس را نتیجه دید و بازدیدهای عید نوروز و مسافرت فردوسی‌های غیر مقیم به این شهردانست و تاکید کرد: از امروز تمام اماکن ورزشی، مذهبی، نمازهای جمعه و جماعات و برخی صنوف مشمول شهرهای قرمز تعطیل و با کسانی که دستورالعمل‌های مربوطه را رعایت نکنند برخورد جدی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: واگیری کرونا به سنین جوان و نوجوان رسیده و از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۱۰ دانش آموز تست کرونایشان مثبت بوده است.

نگهبان تاکید کرد: تمام صنوف موظف هستند علاوه برماسک زدن از خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند در غیر اینصورت اوضاع بدتر خواهد شد و از امروز گروههای شغلی ۳،۲، و ۴ تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه فقط در ایام تعطیلات نوروزی ۴۰ مسافر کرونا مثبت داشتیم افزود: متأسفانه در یک مورد، عضو خانواده‌ای که کرونا مثبت بوده به بقیه اعضای خانواده به مسافرت رفته که اینگونه رفتارها بسیار خطرناک و موجب افزایش مبتلایان می‌شود.

در این جلسه مقرر شد گشت‌های مشترک ستاد کرونا فعال‌تر از قبل وارد عمل شده و با متخلفان با شدت برخورد شود.

کد خبر 5183962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha