۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲

معاون استاندار خراسان جنوبی:

طرح اورژانسی برای زخم خشکسالی در خراسان جنوبی/قرارگاه آب تشکیل شد

طرح اورژانسی برای زخم خشکسالی در خراسان جنوبی/قرارگاه آب تشکیل شد

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی ها در استان، قرارگاه استانی آب به عنوان طرحی اورژانسی تشکیل شده است.

محمد فرهادی در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت آبی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال رزاعی جاری میزان بارش ها در استان به میزان حداقل بوده که طی ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هواشناسی میزان بارندگی ها در استان ۳۸.۵ میلی متر است، گفت: همچنین نسبت به مدت مشابه بلند مدت به طور میانگین ۳.۳ درجه سانتی گراد افزایش دما را داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این عوامل باعث شده تا خشکسالی حادی برای سال جاری پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه برابر الگوهای هواشناسی طی سال جاری حدود ۱۰ درصد از مساحت استان دارای بارش نرمال بوده اند، گفت: بیش از ۹۰ درصد استان درگیر خشکسالی هستند که زنگ خطری است.

فرهادی از تشکیل قرارگاه استانی آب در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: برنامه ریزی و رصد مشکلات مرتبط با آب به ویژه تامین آب شرب شهرها و روستاها از جمله اهداف ایجاد این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه در این بین رسالت و برگزاری کارگروه های خشکسالی و شورای آب به قوت خود باقی است، ادامه داد: قرارگاه استانی آب مانند طرحی اورژانسی بوده که با توجه به نگاه ویژه به دغدغه تامین آب شرب شکل گرفته است.

پساب فاضلاب بیرجند در دستور کار ویژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: تمام امکانات استان را بسیج خواهیم کرد تا مردم دغدغه ای برای تامین آب شرب نداشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو برای رفع نیاز آبی بیان کرد: مدیریت منابع آب و استفاده بهینه مانند استفاده از پساب فاضلاب بیرجند در دستور کار ویژه قرار دارد.

فرهادی با بیان اینکه پساب فاضلاب بیرجند منبعی مناسب برای استفاده های خاص بوده که متاسفانه تاکنون درست برنامه ریزی نشده است، گفت: مقرر شده آب منطقه ای طی یک ماه آینده برنامه ریزی های لازم را داشته باشد.

وی گسترش سیستم های آبیاری نوین را از دیگر برنامه های پیش رو دانست و گفت: اگرچه طی سال های گذشته اقدامات مطلوبی انجام شده اما تلاش می شود از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت کرونا در استان بیان کرد: متاسفانه مجدد شاهد اوج گیری کرونا در کشور و خراسان جنوبی هستیم که ناشی از عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در سه شهرستان خراسان جنوبی، بیان کرد: بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت دستورالعمل ها، پرهیز از سفرها و دورهمی ها است.

توصیه هایی کرونایی

فرهادی با تاکید بر لزوم حذف دورهمی های خانوادگی اظهار کرد: بسیاری از موارد ابتلا به کرونا از طریق محافل خانوادگی بوده که می طلبد به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروز بیماری کرونا همه زوایای زندگی مردم را تحت ثاثیر قرار داده که کاهش شیوع آن رعایت ۱۰۰ درصدی مسائل بهداشتی را می طلبد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: شوراهای اسلامی تبلور حضور مردم در مدیریت شهری و روستایی هستند.

وی با بیان اینکه ورود پر شور و با اشتیاق مردم به عرصه انتخابات پشتوانه ای برای مدیریت شهری و روستایی است، گفت: از شهروندان خواستاریم همچون گذشته با حضور حداکثری در انتخابات حماسه ای دیگر خلق کنند.

کد خبر 5186194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha