۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

ادای احترام رئیس سازمان محیط زیست به شهدای محیط بان

ادای احترام رئیس سازمان محیط زیست به شهدای محیط بان

زنجان-عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست یک هفته پس از شهادت دو محیط بان زنجانی، در سکوت خبری و بدون دعوت از رسانه ها برای ادای احترام به این شهدا به زنجان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افکار عمومی سوالات بی پاسخی در مورد مسائل و مشکلات موجود در حوزه محیط بانی دارند، سوالاتی همانند وضعیت تجهیزات محیط بانی، نبود امنیت برای محیط بانان و وضعیت پاسگاه‌های محیط بانی مطرح است که احتمالاً کلانتری برای مواجه نشدن با این سوالات، در سکوت خبری به زنجان سفر کرد.

پلیس و دادستانی در دستگیری قاتلان محیط بانان زنجانی فوق العاده عمل کردند

استاندار زنجان گفت: برخورد قاطعی با عاملان این جنایت خواهد شد تا درس عبرتی برای دیگر شکارچیان غیر مجاز باشد.

فتح الله حقیقی در دیدار با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست که صبح امروز دوشنبه برای ادای احترام به مقام شهدای محیط بان به زنجان سفر کرده بود، گفت: محیط بانان همچون سربازان خط مقدم که حافظان امنیت کشورند با تمام وجود از منابع طبیعی و محیط زیست کشور حفاظت می‌کنند و در درگیری با انسان‌های بی خرد خون را خود را هدیه می‌کنند.

استاندار زنجان ضمن تسلیت شهادت شهیدان مجلل و هاشمی، ۲ محیط بان زنجانی با قدردانی از اقدام سریع پلیس آگاهی و دادستانی در دستگیری قاتلان این محیط بانان افزود: قطعاً این قاتلان به سزای عمل خود خواهند رسید تا عبرتی برای سایر شکارچیان غیر مجاز و تهدیدکنندگان محیط زیست باشد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در استان زنجان ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار شایسته و قابل دفاع تعیین تکلیف پسماندهای روی بود که به مدت ۲۵ سال مشکلاتی به همراه داشت، ولی با همکاری و همراهی بسیار خوب دادگستری استان زنجان توانستیم فیلترها را به مکان جدید منتقل کنیم.

احداث دو پاسگاه به نام شهدای محیط بان

رئیس سازمان محیط زیست هم گفت: از زحمات استاندار زنجان، پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی و اقدام سریع دادستانی این استان برای دستگیری قاتلان محیط بانان قدردانی می‌کنیم و یقین داریم با اقدامات قضائی و انتظامی قاتلان به سزای عمل خود خواهند رسید.

عیسی کلانتری با تاکید به اینکه به‌طور جد پیگیر حقوق محیط بانان شهید با همکاری بنیاد شهید هستیم، اظهار کرد: اخیراً قول‌های همکاری بسیار خوبی دادند. امیدواریم که مشکلات قبلی به زودی حل شود.

وی افزود: احوال‌پرسی‌های ما شاید مرهمی باشد بر دل سوخته خانواده این شهیدان و رضایت آن‌ها مایه آرامش و ذخیره آخرت ما است.



رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پلیس آگاهی استان زنجان به علت اقدام سریع در دستگیری قاتلان دو محیط بان شهید، از استاندار زنجان به علت هماهنگی و حمایت‌های مربوطه و از ریاست بنیاد شهید زنجان به علت هماهنگی‌های انجام شده و تدفین در قطعه شهدا قدردانی کرد.

کلانتری از تخصیص اعتبار ساخت دو پاسگاه به نام شهدای محیط بان «میکائیل هاشمی» و «مهدی مجلل» از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در استان زنجان خبر داد.

وی همچنین با حضور در محل مزار دو شهید محیط بان از مقام شامخ شهدای محیط بان تجلیل کرد.

شهیدان «میکائیل هاشمی» و «مهدی مجلل»، دوشنبه شب (۱۶ فروردین) حین عملیات تعقیب و گریز با شکارچیان خاطی و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فیله خاصه که از سال ۸۶ جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن نیز ۱۱۰ هزار و ۵۳۲ هکتار است به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کد خبر 5187455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha