۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

رشد مبتلایان و افزایش بستری بیماران بیانگر روند صعودی کرونا است

رشد مبتلایان و افزایش بستری بیماران بیانگر روند صعودی کرونا است

قزوین-جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: رشد مبتلایان جدید و افزایش بستری بیماران و فوتی‌ها بیانگر این است که شیوع کرونا در استان همچنان روند صعودی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین منوچهر حبیبی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا در استان، تصمیمات ویژه‌ای از سه روز گذشته اتخاذ شده تا میزان ترددها و رفت و آمدها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شهرداری‌ها با یک سوم کارکنان خود فعالیت شأن را ادامه خواهند داد، افزود: دستگاه‌ها تنها به منظور پاسخگویی به موارد ضروری شهروندان فعالیت داشته و امکان انجام سایر کارهای اداری برای شهروندان طی هفته جاری مقدور نخواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: از شهروندان استان که در ۱۴ ماه گذشته همواره در خصوص تصمیمات ستاد کرونا همراهی و همکاری لازم را به عمل آورده‌اند درخواست می‌شود تا برای حفظ سلامتی خود و در راستای کاهش روند صعودی این ویروس از مراجعه غیرضروری به ادارات خودداربی کرده و از خدمات الکترونیکی برای انجام امور خود استفاده کنند.

حبیبی، پیش شرط نزول شیوع این ویروس را رعایت ۹۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و یادآور شد: بدون شک اگر محدودیت‌ها را در بازار، سیستم‌های حمل و نقل، تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی اجرایی نکنیم، عزیزان بیشتری را از هموطنان و هم استانی‌ها از دست خواهیم داد.

وی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال حاضر این استان را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طی ۲ روز گذشته شهروندان همکاری‌های لازم را در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح استان به عمل آورده‌اند اما انتظار ما برای کاهش میزان بستری و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، بیش از اینها است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به ادامه محدودیت‌ها، از بانک‌های استان خواسته شده تا تحت هیچ شرایطی از اجرای عملیات بانکی برروی چک‌ها خودداری کنند و در غیر این صورت شهروندان می‌توانند مراتب را برای پیگیری و برخورد با متخلفان به ما گزارش دهند.
 

کد خبر 5192861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha