۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان:

۹۱ درصد از نسخ پزشکی در مراکز درمانی زنجان الکترونیکی است

 ۹۱ درصد از نسخ پزشکی در مراکز درمانی زنجان الکترونیکی است

زنجان-مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: در بیش از ۹۱ درصد از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی استان زنجان صدور نسخ پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی روز سه شنبه در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی در محل استانداری زنجان، به استقرار سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی در موسسات و مراکز درمانی و داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح مشکلات و موانعی دارد که باید رفع شود.

وی اظهار کرد: نسخه الکترونیک از سال‌های گذشته در سازمان تامین‌اجتماعی و حوزه درمان آن مطرح شده بود که از اواخر سال ۹۵ بحث حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی آغاز شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان گفت: در مراکز ملکی سازمان مدت‌ها است که از دفترچه استفاده نمی‌شود و همه خدمات به صورت الکترونیکی است.

محمدی تاکید کرد: در بیش از ۹۱ درصد از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی صدور نسخ پزشکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: آخرین اقدام آگاهانه فرد برای از بین بردن خود را خودکشی می‌گویند و اگر این اقدام منجر به مرگ شخص شود خودکشی نام می‌گیرد.

مهرداد ستاره ابراز داشت: علل خودکشی یک علل آسیب‌شناختی و روانی است که شامل بیماری‌های روانی و بیماری‌های جسمی مزمن است.

وی گفت: براساس آمارها ۱۵ تا ۲۵ سال علت خودکشی بیشتر علل عاطفی است و در این میان طی سال ۹۸ آمار خودکشی در بیش از هشت درصد افزایش داشته است.

کد خبر 5193967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha