۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد؛

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی البرز در موج چهارم کرونا

افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی البرز در موج چهارم کرونا

کرج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان طی موج چهارم کرونا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فتحی صبح چهارشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان البرز که با حضور وزیر بهداشت در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل اینکه البرز در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان کشور قرار دارد و همچنین خصوصیات خاص جغرافیایی این استان پیش‌بینی می‌کردیم که به نقطه بحران برسیم که با تلاش و همراهی‌ها صورت گرفته از سوی مسئولان و دیگر گروها توانستیم این بخش را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در موج سوم کرونا ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی ۹۰۰ بود که در موج چهارم به یک هزار و ۱۷۸ تخت رسید و با افزایش شمار بستری و ضریب اشغال تخت مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه جمعیت استان بین ۳ تا ۴ میلیون نفر شناور است، تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان ۳ هزار بوده و یک هزار تخت متعلق به بخش خصوصی است که کفاف جمعیت کنونی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی بر اساس جمعیت البرز یک در هزار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان پرجمعیت کرج در وضعیت قرمز پررنگ کرونا، چهار شهرستان دیگر قرمز و دو شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فتحی با بیان اینکه در موج چهارم کرونا با تلاش‌های مدافعان سلامت تعداد فوتی‌ها به نسبت موج سوم کاهش پیدا کرده است، گفت: با این وجود مراجعه بیماران کرونایی به مراکز بهداشتی استان بیشتر از سه موج قبل شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تراکم جمعیت و حاشیه نشینی استان البرز درصد رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ۷۶ درصد است، اظهار کرد: باید این درصد را به ۹۰ برسانیم.

فتحی با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری سپاه و هلال احمر دو نقاهتگاه با ۲۰۰ تخت را راه‌اندازی کنیم، متذکر شد: امیدواریم بتوانیم موج چهارم کرونا را کنترل کنیم تا نیازی به افزایش تخت بیمارستانی وجود نداشته باشد.

کد خبر 5194637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha