۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۲۷

رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه البرز:

رزمایش کمک مومنانه نماد کمک پنهانی به نیازمندان است

رزمایش کمک مومنانه نماد کمک پنهانی به نیازمندان است

کرج - رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان البرز گفت: رزمایش کمک مومنانه به عنوان نماد کمک پنهانی به نیازمندان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی راست‌روش بعد از ظهر چهارشنبه در یازدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مواسات و همدلی که در مصلای نماز جمعه کرج برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز ولادت مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان بوده و روز احسان و نیکوکاری متعلق به امام کریمان و محسنان است.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در کرم، گذشت و فداکاری خاص بودند، تصریح کرد: آن حضرت چندین بار اموال خود را بین مردمی تقسیم کردند که نسبت به ایشان بی‌ارادت و بی‌محبت بودند.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان البرز بیان کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) کرم را چنین تفسیر می‌کنند که قبل از اینکه از تو درخواست شود عطیه و اهدا کنید و در تفاسیر آوردند در زمانی که قحطی و گرفتاری است باید به مردم اطعام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان حرکت مواسات و همدلی که به امر فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» برگزار شد، بر این مبنا بود که رزمایش کمک‌های مؤمنانه نمادی باشد از آنچه پشت پرده و در خفا قرار است، صورت بگیرد.

راست‌روش گفت: بدین منظور مجموعه‌هایی که در این امر خداپسندانه مشارکت دارند با تکریم و محبت عطایا را به نیازمندان اهدا می‌کنند، چراکه رسم مروت این است که در زمان سختی و گرفتاری به یاری گرفتاران بشتابیم.

وی با بیان اینکه فرماندهان عرصه خدمت به مردم و البته کسانی که در این امر گمنام هستند در عرش خدا نمود دارند، اظهار کرد: مرحوم حاج اصغر پرده‌دار نمونه بارزی بودند که در عرصه خدمت گذاری ساده و بی‌آلایش به مردم خدمت می‌کردند.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان البرز متذکر شد: امیدواریم همواره توفیق خدمت‌گزاری خالصانه به مردم لایق و خوب نصیبمان شود.

کد خبر 5200459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha