۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۱۹

در اعتراض به شهرک سازی های غیرقانونی؛

درگیری معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس

درگیری معترضان فلسطینی و نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری و قدس

رسانه های فلسطینی با انتشار گزارش های مختلف از برگزاری چندین تظاهرات مردمی در مناطقی از کرانه باختری و قدس اشغالی در اعتراض به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، نظامیان رژیم اشغالگر قدس با یورش به راهپیمایی فلسطینیان در شهرک «کفرقدوم» واقع در کرانه باختری تعداد قابل توجهی از فلسطینی‌های معترض را زخمی کردند.

در این باره «مراد شتیوی» هماهنگ‌کننده کمیته‌های مقاومت مردمی در شهرک کفر قدوم گفت: «نظامیان اسرائیلی در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی فلسطینی‌ها در اعتراض به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در شرق قلقیلیه، دست کم دو جوان فلسطینی را به ضرب گلوله پلاستیکی مجروح کردند».

طبق گزارش منابع محلی فلسطینی، در جریان تظاهرات‌ها نظامیان اسرائیلی بارها اقدام به شلیک گازهای اشک‌آور کردند که در نتیجه آن چندین معترض دچار حالت خفگی شدند.

همچنین رسانه‌های خبری طی گزارش‌هایی از سرکوب معترضان فلسطینی در مناطقی از قدس اشغالی خبر دادند. طبق گزارش‌ها در جریان تظاهرات‌هایی که در محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی صورت گرفت، چندین فلسطینی بازداشت و عده‌ای دیگر مجروح شدند.

تظاهرات‌های امروز در اعتراض به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی نشین قدس و از منطقه‌ای که چند روز پیش سران رژیم اشغالگر دستور تخریب منازل آن را صادر کرده بودند، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، چهار فلسطینی در جریان این اعتراضات بازداشت شدند.

گفتنی است که فردا هم مهلت چهار خانواده فلسطینی برای تخریب منازل به دست خودشان به پایان می‌رسد!

کد خبر 5202353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha