۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

مهر گزارش می‌دهد؛

جاده‌های استان سمنان باز هستند/ خسارات سیل برآورد نشده است

جاده‌های استان سمنان باز هستند/ خسارات سیل برآورد نشده است

سمنان- در پی بارش شدید باران طی دو روز اخیر در استان سمنان سبب بروز سیلاب، خسارات به دام‌ها و جاده‌ها و ابنیه شد که هنوز آمار دقیق این خسارات برآورد نشده اما محورهای استان کاملا باز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش کم سابقه باران طی دو روز اخیر در سراسر استان سمنان سبب بروز سیلاب شده است. آب‌گرفتگی محورها و راه‌های شهری و بین راهی تقریباً در تمام هشت شهرستان استان رخ داد و عوامل راهداری، امدادی، شهرداری‌ها و… در اقصی نقاط استان عملیات رفع انسداد از معابر را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سیلاب در مقاطع و نقاط مختلف استان طی دو روز اخیر باعث بروز انسدادهایی در محورها و همچنین عدم توانایی خودروها در تردد شد اما با پشتیبانی‌های صورت گرفته خوشبختانه جاده‌ها باز هستند.

احسان منصور کیایی با بیان اینکه سیلاب به برخی ابنیه راه‌های استان هم خساراتی وارد کرده است، تاکید کرد: کارشناسان ما در حال بررسی میزان خسارات هستند اما به نظر نمی‌رسد این خسارات قابل توجه باشند.

سیلاب و تلفات دام

شب گذشته بروز سیلاب در گرمسار، ایوان کی و آرادان و همچنین بخش‌هایی از مهدی‌شهر نیز به روستاها و معابر روستایی خساراتی وارد کرد که البته از شب گذشته تا کنون تمام راه‌های این مناطق بازگشایی شده‌اند اما در این مناطق بیشترین مشکل، تلفات دام‌ها است که طی تماس تلفنی با کارشناسان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام شد هنوز آمار دقیقی از خسارات وارده به دام‌ها در استان گردآوری نشده و به محض اطلاع از میزان کلی خسارات، اطلاع رسانی خواهد شد.

در مجموع برخی روستاهای استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل بارش شدید و بعضاً آسیب دیدن تیرهای برق نیز دچار مشکلاتی شدند که به گفته سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت برق استان سمنان، هم اکنون برق تمام روستاهای استان سمنان وصل است.

موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در برخی نقاط غرب و به خصوص روستاهای شهرستان میامی دچار قطعی مقطعی برق طی پریشب و دیشب شدیم، گفت: خوشبختانه بلافاصله عملیات بهسازی مسیرهای انتقال برق انجام و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی از شکستگی سه اصله پایه برق فشار متوسط در محدوده پشت کاروانسرای قدیم ایوانکی بر اثر تندباد و طوفان و تعویض پایه‌های شکسته و برق دار کردن مشترکان، به همت اکیپ اجرایی برق ایوانکی نیز خبر داد و گفت: مشکلی برای برق رسانی به این مناطق نیز وجود ندارد.

تداوم بارش‌ها و هشدار

پیش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که بارش‌ها امروز و فردا نیز در سطح استان سمنان تداوم خواهد داشت از سوی دیگر طبق اعلام پلیس راه تمام راه‌های مواصلاتی استان هم اکنون باز و ترافیک در آنها روان است.

بارش شدید باران و همچنین سیلاب در دو روز گذشته در شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان باعث راه گرفتن آب در خیابان‌ها، سیلاب در روستاها و بروز خسارات به اراضی کشاورزی و ابنیه راه‌ها شده که البته هنوز هیچ آمار تجمیعی نیز از خسارات وارده گرد آوری نشده است.

کد خبر 5204316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha