۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

یک بانوی فعال حوزه قرآن به مهر مطرح کرد؛

تفکر و تدبر در مفاهیم قرآن امری ضروری برای جامعه امروز

تفکر و تدبر در مفاهیم قرآن امری ضروری برای جامعه امروز

شیراز- یک بانوی فعال قرآنی در یکی از روستاهای لارستان برای اشاعه فرهنگ ناب قرآنی تار و پود زندگیش را با قرآن گره زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتحیه صداقتی یکی از بانوان قرآنی روستای کرمستج شهرستان لارستان است که با تأسیس خانه قرآنی فردوس در روستای ۳ هزار نفری محل سکونتش با برپایی کلاسهای قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برای سنین نونهالان تا نوجوانان پا در رکاب دلداگی با معبود گذاشته است. او تمام تار و پود زندگیش را برای اشاعه فرهنگ ناب قرآنی با این کتاب آسمانی گره زده است و دنیا را ازدریچه انس با قرآن می‌نگرد.

این بانوی فعال قرآنی در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: در جنوب ایران و خصوصاً استان فارس علاقه به قرآن زیاد است و بیشتر دانش آموزان برای فراگیری قرآن شوق و علاقه دارند.

فتحیه صداقتی افزود: اهتمام در یادگیری مفاهیم قرآن و دقت و تفکر و تدبر در معانی قرآن در جامعه امروز امری ضروریست.

این بانوی فعال قرآنی، قرآن را معتبرترین کتاب و کلام خدا دانست و اظهار داشت: به عنوان کسی که به قرآن علاقه مند و خود را خادم القرآن می‌داند، توصیه می‌کنم با خواندن قرآن به آن اتکا و عمل کنیم.

وی لازمه حیات پویا و سرزنده را انس با قرآن دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که همه چیز دارای یک نقشه راه است، نقشه راه بشر نیز پناه بردن به قرآن و عمل به گفتار این کتاب آسمانی است.

صداقتی که آغاز فعالیت‌های قرآنی خود را از سال ۱۳۹۱ می‌داند عنوان کرد: موسسه قرآنی فردوس در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، روانخوانی و روخوانی به ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جنوب استان فارس نموده است.
وی یادآور شد: لازمه اشاعه فرهنگ قرآنی تفکر و تدبر در معنا و مفهوم قرآن کریم است.

این بانوی اهل تسنن لارستانی قرآن را تنها نسخه شفا بخش امراض روانی انسان‌ها دانست و گفت: در تاثیر گذاری قرآن در زندگی همین بس که مایه نشاط درونی و رسیدن به آرامش واقعی و مایه برکت در تمامی امورات زندگیست.

کَرمُستج، روستایی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی لار و در جاده شهرستان بستک، بندر لنگه منتهی‌الیه جنوب استان فارس واقع شده است.

کد خبر 5205601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد رحیمی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      ماشاء الله
    • محمد جعفری IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      0 0
      احسنت به ایشان و تشکر از حجت الاسلام مهدی اقبالی رییس اداره تبلیغات لارستان که میدانی و جهادی عمل میکند.