۴ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۶

مهر گزارش می دهد؛

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

زنجان-زنجان شهری است که پروژه های نیمه تمام و چهره نازیبایش همیشه خودنمایی می کند وطولانی شدن اجرای پروژه ها به مسئله ای جدی تبدیل شده و ناتوانی در مدیریت شهری باعث چالش در این حوزه شده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها-فائزه تقی لو: هر گوشه شهر زنجان را که می نگری جز حصار و مخروبه دیده نمی‌شود. مرکز شهر، پایین شهر و بالای شهر به ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند. مرکز شهر پروژ ه ای نیمه تمام دارد که چندین سال است حصار کشی شده، محله‌های پایین شهر هم به دلایلی مورد توجه نیست و بد منظره گی ها در این محلات را شاهدیم و اما بالای شهر که می‌گوئیم انتظار داریم حداقل موارد و مشکلات در این محلات کم باشد در حالی که قدم در این مناطق که می‌گذاریم هیچ فرقی با جاهای دیگر ندارد چاله‌ها، زباله‌هایی که چند روز وسط خیابان است، جوی‌های کثیف و زمین‌های خالی که تعیین تکلیف نشده‌اند در این محلات خودنمایی می‌کنند.

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

بد منظره گی ها را در گوشه گوشه شهر زنجان می‌توان دید در یک کلام شهر بی صاحب و رها شده‌ای که همه ناشی از سو مدیریت شهری است وزنجان هنوز نتوانسته در زمینه پروژه‌هایی مثل سبزه میدان، پل امام حسن مجتبی (ع) وبسیاری از پروژه‌های شهری دیگر به توفیق دست

این بد منظره گی ها را در گوشه گوشه این شهر می‌توان دید در یک کلام شهر بی صاحب و رها شده‌ای که همه ناشی از سو مدیریت شهری است و زنجان هنوز نتوانسته در زمینه پروژه‌هایی مثل سبزه میدان، پل امام حسن مجتبی (ع) و بسیاری از پروژه‌های شهری دیگر به توفیق دست یابد.

در این میان باوجود تماس‌های مکرر با شهردار زنجان، وی پاسخگوی تماس‌ها نبود و باید اذعان کرد با روند موجود در مدیریت شهری زنجان در آینده حجم بالای چالش‌های شهری و پروژه‌های نیمه تمام خود را نشان خواهد داد.

رزاق محمدی عضو شورای اسلامی شهر زنجان بازگشایی پادگان را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه شهری زنجان طی دو سال گذشته دانسته و می‌گوید: دور پنجم شورا پروژه‌هایی چون سبزه میدان و پادگان را بررسی کردیم، قراردادها به لحاظ قانونی درست نبوده و یکسری مشکلات سرمایه گذاری دارند که همین مزید برعلت است برای اینکه این پروژه‌ها نیمه تمام مانده و به پایان نمی‌رسد.

پل امام حسن مجتبی (ع) تا دو سال آینده هم تکمیل نمی‌شود

محمدی با اشاره به اینکه تا حدودی کارهای بازگشایی مسیر پادگان انجام شده اظهار کرد: ادامه خیابان شهید سلیمانی که شمال پادگان است به خاطر حساسیت پادگان به سرعت در حال پیگیری است. آسفالت مسیر شرقی و غربی، قسمتی از سقف زیر گذر و دیوارها باقی مانده که اگر صورت گیرد مسیر بازگشایی خواهد شد و طی مهلت اعلام شده باید بهمن ماه این کار صورت می‌گرفت که تا به امروز انجام نشده و اگر کارها طبق زمانبندی اعلام شده جلو رود تا چهل روز دیگر از این مسیر می‌توان بهره برداری کرد.

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

محمدی به یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمام و ناقص شهری اشاره کرده و می‌افزاید: پل امام حسن مجتبی (ع) یکی دیگر از پروژه‌های به ظاهر تمام شده است، در حالی که این عوام فریبی بیش نیست و مردم هر چه که می‌بینند را قضاوت می‌کنند در صورتی که با واقعیت فاصله زیاد است و تا دو سال دیگر نیز تمام نمی‌شود.

وی در خصوص رسیدگی نشدن به شهرک‌های اقماری نیز چنین می‌گوید: مشکلات موجود در شهرک‌هایی چون میر داماد، کوی شهریار و زیباشهر به خاطر اجرای طرح فاضلاب است از آنجا که امکان اجرای این طرح در بافت‌های فرسوده ممکن نیست از شهرک‌های اقماری شروع کرده‌اند و طی قراردادی که شهرداری با دستگاه‌های خدمت رسانی چون آب و فاضلاب و ایرانسل منعقد کرده مقرر شد پس از اجرای طرح و کنده کاری حتماً اصلاح و لکه گیری ها توسط دستگاه‌های خدمت رسان اجرا شود در حالی که به وعده خود عمل نمی‌کنند و ما بارها شاهد هستیم پس از انجام عملیات، کنده کاری‌ها به حال خود رها شده است.

محمدی گفت: همین نوارهای حفاری واقعاً خانمان سوز شده است و در عبور و مرور شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌کند. در جلسات متعددی که کمسیون عمران با نهادهای خدمت رسان برگزار کرده هیچ پاسخ قانع کننده‌ای از سوی این نهادها در یافت نکرده‌ایم و جوابی که همیشه به ما داده‌اند این بوده که اگر نمی کندیم چه می‌کردیم؟ بنابراین در حال حاضر مسئولیت حفاری‌ها طبق قرارداد بر عهده شهرداری نیست و تفاهمی نیز صورت نمی‌گیرد تا شهرداری این کار را انجام دهد.

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

روند اجرای پروژه سبز میدان منطبق بر روزشمار نیست

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک با عنوان این مطلب که روند اجرای پروژه سبز میدان منطبق بر روزشمار نیست، اظهار می‌کند: با این وجود این پروژه امسال نسبت به سال گذشته فعال‌تر شده و تمام تلاش شهرداری بر این است در شش ماهه اول امسال با هموار کردن مسیر، عبور صورت گیرد. مهمترین قسمت‌های پروژه تمام شده، کف سازی و جداره‌های پیرامونی و معابر که پایان یابد بهره برداری صورت می‌گیرد، بنابراین سرعت عمل در کار بسیار مهم است چرا که تأخیر در روند کار در واقع هزینه‌های متعددی را برای شهر خواهد داشت.

اسرافیل نیازی، در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع که اجرای پروژه سبزه میدان بر روند بازار تأثیر خواهد داشت صحت دارد؟ ادامه می‌دهد: بله تأثیر این پروژه بر بازار از جهت ازدیاد قسمت‌های تجاری طرح بود که رفع شد و در حال حاضر ۳۰ الی ۴۰ مغازه بیشتر در این طرح وجود ندارد و بیشترین حجم پروژه را سطح و ساختمان شورای شهر به خود اختصاص داده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اتمام این پروژه چقدر می‌تواند بر زیبایی مرکز شهر تأثیر بگذارد چنین می‌گوید: همین که یک پروژه بعد از چند سال تمام شود بیشترین تأثیر را دارد علاوه بر آن برداشتن حصارهایی که چند سال اهالی آن منطقه هر صبح و شام شاهد آن بودند یعنی دیدن زیبایی‌ها که امیدواریم با سرعت هرچه تمامتر شاهد آن باشیم.

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

سبزه میدان پروژه‌ای برای همه ادوار شوراهای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان پروژه سبزه میدان را یک پروژه مهم و جدی تلقی کرده و می‌گوید: طبق قرارداد این پروژه دو ساله ۲۹ شهریور به پایان خواهد رسید که به جز ساختمان شورای شهر بقیه عمدتاً فضا سازی است که در کمتر از پنج ماه به پایان می‌رسد.

هر چند رئیس شورای اسلامی شهر زنجان معتقد است این پروژه تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در ۲۴ ماه گذشته توسط شورای شهر است.

عباس راشاد که بدون دریافت مجوز از شورا و هماهنگی با شهرداری شخصاً المان میدان ۱۵ خرداد را تخریب کرد و در این خصوص به کسی پاسخگو نیست می‌گوید: پروژه المان ۱۵ خرداد تا پایان اردیبهشت ماه تمام می‌شود و فونداسیون پروژه و بتن ریزی کار تمام شده و قبل از خرداد المان ۱۵ خرداد جانمایی خواهد شد.

زنجان؛ شهر پروژه های نیمه تمام و شهرداری که پاسخگو نیست

وی در توضیحات تکمیلی در خصوص المان ۱۵ خرداد چنین می‌گوید: این المان که چهار ماه طراحی آن طول کشید نشانگر چهار موضوع انقلاب و خیزش مردم انقلابی ایران در ۱۵ خرداد، مبدا نهضت انقلاب اسلامی ایران و شهادت عده کثیری از اهالی شهرهای پیشرو و ورامین است که توسط مهندس موسوی زنجانی که قبلاً نیز المان میدان انقلاب را طراحی کرده‌، صورت گرفت.

در آستانه انتخابات شوراها باید توجه داشت که نباید عرصه خدمت را به رانت‌ها و بازی‌های سیاسی آلوده کرده و شهر به حال خود رها شود.

کد خبر 5206685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha