۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۴۴

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

۱۲ یادمان شهدا در استان زنجان ساخته شده است

 ۱۲ یادمان شهدا در استان زنجان  ساخته شده است

زنجان-مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان بر لزوم ضرورت حضور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای نامگذاری معابر و اماکن در زنجان تاکید کرد و گفت: این استان ۱۲ یادمان شهدا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی شامگاه شنبه در جلسه ستاد دفاع مقدس در محل استانداری زنجان گفت: باید یاد و خاطره هفته دفاع مقدس در استان به خوبی گرامی داشته شود و هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه برگزار می‌شد که امسال از فروردین ماه آغاز شده و تا اسفند ادامه سالجاری ادامه دارد.

وی بر لزوم ضرورت ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در سامانه اعلام شده تاکید کرد و گفت: همه فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس امسال با شعار «ما مقتدریم» و درج نشان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان رزمایش کمک مومنانه در برنامه‌های دفاع مقدس در استان اجرا می‌شود.

محمدی از انتشار دایره المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان طی هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: تالیف، چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان است.

وی افزود: آرشیو و مرتبط سازی اسناد شهدا و رزمندگان برای بانک جامع استان به همت اداره کل حفظ آثار و جهاد دانشگاهی و دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بر لزوم ضرورت حضور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شورای نامگذاری معابر و اماکن استان زنجان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ یادمان شهدا در استان زنجان وجود دارد.

محمدی افزود: سه یادمان در شهرهای نیک‌پی، ارمغانخانه و سلطانیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که تا هفته دفاع مقدس به پایان برسد.

وی تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های سال دفاع مقدس به پروتکل‌های بهداشتی صادره از ستاد ملی کرونا توجه ویژه‌ای می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: ایجاد فضای تبلیغی در مراکز علمی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و جهاد و شهادت پرداخت به سبک زندگی شهدا از محورهای برنامه دفاع مقدس است.

محمدی بر لزوم تبیین فلسفه سوم خرداد تأکید کرد و یاد آور شد: نسل جوان ما باید بداند که چه جوانانی برای دفاع از این آب‌وخاک جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سوم خرداد ماه ماندگارترین روز در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است و نباید فراموش شود.

کد خبر 5207421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha