۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

استفاده از ماسک برای حضور درامتحانات پایه نهم و دوازدهم ضروری است

استفاده از ماسک برای حضور درامتحانات پایه نهم و دوازدهم ضروری است

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استفاده از ماسک برای حضور در امتحانات پایه نهم و دوازدهم برای دانش آموزان و تمامی عوامل اجرایی مدرسه ضروری است.

ابراهیم شکیبا بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری اظهار کرد: به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس باید رعایت برخی نکات بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: مسئولین مدارس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی قبل و بعد از هر امتحان نسبت به گندزدایی محل آزمون باید اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ماسک برای دانش آموزان و تمام عوامل اجرایی مدرسه الزامی است و خانواده‌ها باید از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبین مراکز امتحانی الزامی است.

شکیبا با تاکید بر اینکه باید از بزرگترین فضاهای موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود، گفت: صابون مایع و محلول ضدعفونی کننده دست به مقدار کافی و متناسب باید تأمین شده و فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان یعنی ۲ متر رعایت شود.

وی ادامه داد: قبل و بعد از هر آزمون از تجمع دانش آموزان و همراهان آن‌ها باید جلوگیری شود، تماس افراد با یکدیگر مانند روبوسی و دست دادن اکیداً ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: روشن کردن وسایل تهویه و باز گذاشتن پنجره‌ها برای تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحان باید انجام و دانش آموزان از بردن وسایل اضافه به محل آزمون مانند تلفن و کیف خودداری کنند، باید از قبل اطلاع رسانی شود که مسئولین مدرسه از تحویل گرفتن وسایل دانش آموزان خودداری می‌کنند.

شکیبا افزود: دانش‌آموز باید لوازم‌التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشد و از جابجایی آن جدا خودداری کرده و اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی برگزار شود.

وی حضور کارکنان، مراقبان و افراد حاضر در جلسه آزمون از گروه‌های پرخطر یعنی مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را ممنوع اعلام کرد و گفت: توزیع هر گونه خوراکی در محل آزمون ممنوع است و افراد حاضر در جلسه شامل کارکنان و دانش آموزان برای آشامیدن آب باید از بطری آب شخصی استفاده کنند.

کد خبر 5212660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م.و ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      اخه چقدر چسبیدین به پروتوکلهای بهداشتی واقعا یزد زمانه شماها هستین اونی که ماشین نداره بچه اش میخواد از تاکسی بین شهری استفاده کنه پس چی بخدا حق الناس رو رعایت کردن خیلی مهمه نیست که وزیر اموزش وپرورش سواد داره برا چی اخه این همه ظلم میکنیید خدا از سر تقصیراتتون نگذره