۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸

برای تربیت اساتید انقلابی؛

اولین دوره طرح ولایت استادی برگزار می شود

اولین دوره طرح ولایت استادی برگزار می شود

سازمان بسیج اساتید کشور، اولین دوره طرح ولایت استادی را با همکاری و استفاده از ظرفیت مؤسسه حضرت امام خمینی (ره) برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با حضرت آیت‌الله رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دیدار کرد.

در این دیدار دکتر هاشمی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور، به اولویت‌های برنامه این معاونت جهت اجرای طرح ولایت استادی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مأموریت‌های محوله از سوی سازمان بسیج مستضعفین به نهضت استادی بسیج طرح ولایت است امیدوار هستیم بتوانیم اولین دوره طرح ولایت را با همکاری و استفاده از ظرفیت مؤسسه حضرت امام خمینی (ره) برگزار نمائیم.

در ادامه حضرت آیت‌الله رجبی گفت: با توجه به تأثیر زیاد افکار و عقاید اساتید بر دانشجویان خود، اجرای طرح ولایت استادی بسیار ارزشمند و با اهمیت است اگر اساتید از عمق جان معتقد به مبانی اسلام و انقلاب نباشند، تدریس متون آموزشی متقن هم نتیجه مطلوب را در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه فراوان فرهنگی به مبانی دینی و اسلام (مخصوصاً در فضای مجازی)، سرمایه‌گذاری در زمینه تربیت اساتیدی معتقد و انقلابی، جهت تربیت نسل آینده طراز انقلاب اسلامی جوانان، ضرورت دارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: در اولین دوره برگزاری طرح ولایت، اساتید دانشگاه نیز حضور داشته و در برخی دوره‌های بعدی نیز اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها شرکت کرده بودند و مؤسسه امام خمینی (ره) سابقه برگزاری چنین دوره‌هایی را دارد و آماده همکاری با سازمان بسیج اساتید کشور است.

وی ادامه داد: از توصیه‌های دائمی حضرت علامه مصباح (ره) انجام کار خالصانه برای خدا و همچنین توسل به اهل بیت علیهم‌السلام بود و می‌فرمودند برای کسب توفیقات، توسل، آسان‌ترین، نتیجه‌بخش‌ترین و مطمئن‌ترین راه است.

کد خبر 5213876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha