۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

رئیس کل دادگستری استان قم:

اتخاذ پیشگیری های وضعی، صیانت از حقوق عمومی و اموال دولتی است

اتخاذ پیشگیری های وضعی، صیانت از حقوق عمومی و اموال دولتی است

قم- رئیس کل دادگستری استان قم بر لزوم اتخاذ تمهیدات وضعی در حفظ اموال عمومی و حقوق بیت المال تأکید نمود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مظفری صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بر لزوم اتخاذ تمهیدات وضعی در حفظ اموال عمومی و حقوق بیت المال تأکید نمود و گفت: با توجه به گزارش کارگروه ویژه پیشگیری از سرقت استان، از ۵۱ دستگاه دولتی و عمومی بازدیدهای تخصصی و میدانی به عمل آمده و متعاقب آن موارد نیاز به اصلاح و یا مواردی که در آنها فقدان ملاحظات وضعی مشاهده گردیده به سازمان‌ها اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با عنایت به پیشگیری‌های وضعی و نتایج حاصله از آن در حوزه کاهش جرایم و افزایش ریسک و هزینه ارتکاب جرم و همچنین کاهش زیان ناشی از جرم به جامعه و بیت المال، ضرورت دارد، افزود: با قید فوریت مدیران دستگاه‌های دولتی و عمومی تدابیر لازم را در این خصوص اعمال نمایند.

وی ادامه داد: با اتخاذ این تدابیر و رفع نواقص موجود، نرخ ارتکاب جرایم مرتبط با اموال عمومی در حوزه پیشگیری‌های وضعی بیش از ۹۰ درصد تقلیل یابد.

رئیس کل دادگستری استان قم ضمن تشکر از زحمات مجموعه دستگاه‌های دولتی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موظف است مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری و هر گونه قصور و یا تقصیر مسئولان در امر صیانت از اموال عمومی، دولتی و حقوق بیت المال را رصد و جهت پیگیری قضائی به دادستانی اعلام نماید.

مظفری با تأکید بر تصریح قانون مجازات اسلامی مبنی بر تشدید مجازات سارقان اموال عمومی و دولتی افزود: دستگاه قضائی به صورت ویژه و با قاطعیت به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد.

کد خبر 5215599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha