۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

آمادگی کمیته بین‌المللی المپیک برای تامین کادر پزشکی المپیک توکیو

آمادگی کمیته بین‌المللی المپیک برای تامین کادر پزشکی المپیک توکیو

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از آمادگی این کمیته برای کمک به تامین کادر پزشکی برای ارائه خدمات در جریان بازی‌های المپیک توکیو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاوه بر اعتراض برخی شهروندان ژاپنی برای برگزاری بازی های المپیک، تامین نیروی لازم برای ارائه خدمات پزشکی در جریان این بازی ها دیگر معضل ژاپنی ها برای میزبانی بزرگ پیش روی آنها در شرایط اضطراری کرونا شده است.

این در حالی است که کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرده آمادگی دارد در راستای کمک به میزبان المپیک و تلاش برای مبارزه با کرونا و کنترلاین ویروس در جریان بازی ها، نیروی پزشکی به توکیو اعزام کند.

بنا بر اعلام سایت kyodo news، توماس باخ در جریان نشست مجازی کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک با برگزارکنندگان ژاپنی بازی های المپیک که امروز با حضور «سیکو هاشیموتو» رئیس کمیته برگزاری بازی ها برگزار شد، این موضوع را اعلام کرد.

باخ گفت: کمیته بین المللی المپیک می تواند برای کمک به عملیات و اجرای اقدامات مبارزه با کرونا در دهکده ورزشکاران و سایر مکان ها، «پرسنل پزشکی اضافی» به توکیو اعزام کند.

وی همچنین پیشنهاد کرده که کمیته ملی المپیک کشورها نیروی پزشکی اضافی به توکیو اعزام کند.

در این نشست رئیس IOC اینطور عنوان کرد که انتظار دارد در زمان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک، حداقل ۸۰ درصد دهکده بازی ها واکسیناسیون شده باشد.

کد خبر 5215895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha