۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳

فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید سلیمانی است

حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید سلیمانی است

کرمان - فرمانده سپاه ثارالله کرمان حفظ خرمشهر در پایان جنگ را مدیون تدبیر راهبردی شهید سلیمانی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از یادبود سردار دل‌ها در روستای قنات ملک رابر در جوار قبور مطهر شهدا و مرقد والدین شهید سلیمانی اظهار کرد: اگر ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی در مدیران نهادینه شود کشور دیگر مشکل نخواهد داشت.

وی اخلاص، سختی پذیری و دوراندیشی را از ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و گفت: امروز اکثریت افرادی که بر مسند مدیریت هستند دارای ویژگی سختی پذیری و دوراندیشی نیستند و به همین دلیل دچار مشکل شده و به بن بست می‌خوریم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: مکتب حاج‌قاسم بن‌بست شکن است چون مکتب عاشورا است.

سردار معروفی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر افزود: در یک سال ابتدای جنگ ایران نتوانست موفق عمل کند که دلیلش نوع نگاه حاکم بر سیستم اجرایی کشور و فرماندهی کل قوا بود، در آن زمان رئیس جمهور ما که هم رئیس جمهور و هم فرمانده کل قوا بود، یک فرد لیبرال بود. این تفکر لیبرالی که زمین را بده و زمان را بگیر کمکی برای حفظ خرمشهر نکرد و این شهر بعد از مقاومت جانانه تاریخی سقوط کرد.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حرفای جناحی، گروهی و حزبی نیست، گفت: ما در انقلاب اسلامی از تفکر پوسیده لیبرال غربی لطمه خوردیم. حضرت امام فرماندهی کل قوا را از این انسان بی خرد گرفت و بنی صدر را از ریاست جمهوری عزل کرد. مجلس شورای اسلامی هم به عدم کفایت سیاسی این فرد رأی داد و در نهایت او از ایران فرار کرد.

سردار معروفی بیان کرد: بعد از بنی صدر، تفکر انقلابی شهید رجایی در مسند حاکمیت انقلاب و دولت اسلامی ایران قرار گرفت.

فرد انقلابی از کنار ناملایمات مردم به سادگی عبور نمی‌کند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه تفکر انقلابی همان است که امام انقلاب ترسیم کردند، افزود: انقلابی کسی است که فرمان امام را گردن نهد و سپر بلای ملتش شود. کسی که از کنار ناملایمات مردم به سادگی عبور کند انقلابی نیست حالا در هر جایگاهی که می‌خواهد، باشد.

وی گفت: مشاهده می‌کنیم وقتی تفکر انقلابی بر کشور حاکم شد چه تغییراتی در جنگ و فرماندهی سپاه پاسداران و فرماندهی عملیات ارتش به وجود آمد؛ در حالی که طی یک سال جنگ هیچ دستاوردی نداشتیم ظرف ۱۰ ماه عملیات‌های بزرگی انجام و مناطق مختلفی از جمله خرمشهر فتح شد.

سردار معروفی بیان کرد: وقتی تفکر انقلابی جایگزین تفکر لیبرال شود «ما می توانیم» محقق می‌شود. با همین تفکر حاج قاسم یک تنه نگاه جهان اسلام را نسبت به انقلاب اسلامی و حقیقت شیعه عوض کرد. «ما می توانیم» را باید از مرد میدان در وجودمان نهادینه کنیم چرا که این تفکر انقلابی است.

امروز کشور درگیر تفکر نولیبرال است

وی گفت: امروز کشور درگیر نگاه به بیرون، نگاه به غرب و تفکر نولیبرال است، تفکری که توجه به توان داخلی ندارد و توانمندی داخل را مسخره می‌کند. در جریان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردید که برخی‌ها چگونه جریان انقلاب و دلسوزان را یکی پس از دیگری زدند. در جریان انتخابات مقابله با تفکر امامین انقلاب و تفکر انقلاب و تفکر حاج قاسم سلیمانی را دیدید.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در خصوص انتشار صوت سخنان وزیر امور خارجه گفت: این صوت با یک حرکت حساب شده پخش شد و کسانی هم با الفاظی همان مساله را به شکلی دیگر مطرح کردند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم چرا که تفکر نولیبرال غربی با همه توان در مقابل تفکر و اندیشه انقلابی قرار گرفته است، افزود: برخی می‌گویند که تببین سخنان رهبری از سوی ما به معنای دخالت است؛ اگر ما حرف اماممان را تبیین نکنیم پس ضد انقلاب تبیین کند؟ اگر ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه، جبهه انقلاب و سپاه در این خصوص صحبت نکنند پس چه کسی باید از این انقلاب دفاع کند و آرمان شهید سلیمانی را در جهان اسلام ترویج دهد؟

تفکر حاج قاسم راه برون رفت از تمامی مشکلات است

وی گفت: سینه چاک این صحنه در انقلاب اسلامی باید حاج قاسم سلیمانی‌ها باشند. تفکر حاج قاسم؛ راه برون رفت از تمامی مشکلات است چرا که جامع الاطراف است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: ببینید این روزها دشمن از چه کسی و چه تفکری تعریف می‌کند؛ امام فرمودند «هر کس که دشمن از او تعریف کرد او در مقابل انقلاب شماست».

وی گفت: تفکر نولیبرال غربی هیچ وقت نمی‌تواند در برابر مشکلات مردم سینه سپر کند اما تفکر انقلابی اروند را می‌شکافد، این تفکر بن‌بست‌شکن است. تفکر انقلابی یعنی اینکه «ما می توانیم» و برای این انقلاب مانع نمی‌بینیم و این انقلاب بن بست ندارد.

حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی شهید سلیمانی است

وی همچنین بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی هم در فتح خرمشهر نقش قهرمانانه و جاوید داشت و هم در آخر جنگ شهید سلیمانی حافظ خرمشهر شد.

سردار معروفی اظهار کرد: اگر در آن زمان خرمشهر سقوط می‌کرد، برگ برنده به دست عراق می‌افتاد اما شهید سلیمانی سه گردان لشکر را به مقابله با دشمن فرستاد. حفظ خرمشهر در پایان جنگ مدیون تدبیر راهبردی سلیمانی است. اگر این اتفاق نمی‌افتاد در آخر جنگ که ایران قطعنامه را پذیرفته بود و صدام نپذیرفته بود ما دچار خسارت جدی می‌شدیم.

وی تاکید کرد: حاج قاسم در پایان جنگ حافظ بزرگ خرمشهر است، کار بزرگی که لشکر ثارالله به فرماندهی این مرد بزرگ انجام داد. نقش این مرد بزرگ در جنگ و دفاع مقدس را باید تبیین کنیم.

دشمنان به دنبال تضعیف انتخابات هستند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) به دانشجویان پاسدار فرمودند «فرزندانم مراقب باشید خرمشهرها در پیش است». ۲۸ خرداد امسال یکی از این خرمشهرهاست همه دنیای کفر و استکبار با همه بد اندیشان و کج خواهان انقلاب در درون کشور بسیج شد اند که جریان انتخابات با عدم حضور و عدم انتخاب صحیح، تضعیف کنند.

وی بیان کرد: دشمنان و بدخواهان داخلی در حوزه سایبر جنگ احزاب سیاسی و جنگ نرم و عملیات روانی همه جانبه به راه انداخته‌اند. در چنین شرایطی نقش ما به عنوان انقلابیون و ملت ایران چیست؟ چطور ما باید خرمشهر دیگری را برای اسلام و انقلاب و ملت بزرگمان فتح کنیم؟

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی به مردم کرمان یک سفارش دارد و آن این است که «من دوست دارم مردم کرمان در کنار ولایت باقی بمانند» باید این سفارش را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: دشمن می‌گوید مردم پای صندوق نیایند و عملیات روانی انجام می‌دهد؛ بدخواهان هم برای دیدگاه مادی و حقیرشان این مسیر را دنبال می‌کنند اما امام ما می‌گوید مردم پای صندوق بیایید و مشروعیت سیاسی و بازدارندگی کشور را بالا ببرید.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه دشمن قصد دارد مقاومت، جهاد و شهادت را از ما بگیرد، افزود: اگر این سه مساله از کشور اسلامی و شیعه گرفته شود دیگر نیاز به جنگ ندارد و خود به خود تسخیر می‌شود. این هدف گذاری دشمن است اما مکتب حاج قاسم این اجازه را نمی‌دهد و معیارش بن بست شکنی عاشورایی است و این معیار را امام مسلمین هدایت می‌کند.

وی خصوص روستای قنات ملک هم گفت: امروز نگاه به قنات ملک به صورت یک روستا از شهرستان رابر نیست بلکه روستایی است که در پازل مکتب شهید سلیمانی تعریف می‌شود و جهانی است.

کد خبر 5219575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha