۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان بحران شهر تهران خبر داد

برگزاری دروه‌های آموزش خبرنگاری به گروه های داوطلب مدیریت بحران

برگزاری دروه‌های آموزش خبرنگاری به گروه های داوطلب مدیریت بحران

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری دوره آموزش «شهروند – خبرنگار» در حوزه بحران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر کلهری با اعلام خبر ارائه آموزش اصول «شهروند – خبرنگار» در سامانه LMS سازمان مدیریت بحران شهر تهران به صورت مجازی به اعضای خانه های دوام و ایمنی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد یک ساختار منطقی و نظم بخشیدن به انتشار اخبار و اطلاعات در زمان بحران با تمرکز بر صیانت از حقوق شهروندی است.

کلهری خاطرنشان کرد: در وقوع بحران ها و حوادث همواره دیده شده که این شهروندان هستند که نسبت به ثبت تصاویر و اشتراک گذاری آن به صورت عمومی حتی پیش از حضور سازمان های امدادی و اطلاع رسان اقدام می کنند.

او افزود: بر همین اساس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به گسترش استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و نیز علاقه مندی گسترده شهروندان به استفاده از شبکه اجتماعی مجازی با اجرای طرحی نسبت به آموزش اصول «شهروند – خبرنگار» به اعضای خانه های دوام و ایمنی اقدام می کند.

او با اشاره به هدف اجرای این طرح خاطرنشان کرد: افراد هنگام تهیه و ثبت تصاویر از وقایع و حوادث باید بدانند به چه صورت عمل کرده تا جان خود را به خطر نیندازند. از سوی دیگر باید نسبت به قواعد حقوقی فضای مجازی و مسئولیت های ناشی از آن آشنا باشند تا با ارایه اطلاعات درست به شهروندان به التهاب شرایط بحرانی و تشویش افکار عمومی دامن نزنند.

کلهری با بیان اینکه در حال حاضر تمام فرآیندهای آموزش به شهروندان از طریق آموزش مجازی انجام می شود، افزود: بدیهی است که دوره آموزشی «شهروند – خبرنگار» نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا با استفاده از این بستر انجام می شود.

بر اساس این گزارش، اعضای خانه های دوام و ایمنی گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات شهر تهران هستند که پس از طی دوره های آموزشی مرتبط با انواع بحران و مدیریت آن، در لحظات اولیه وقوع بحران نقش محوری دارند.

کد خبر 5223272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha