۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵

مدیر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر خراسان شمالی:

صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی به ۲۶۵۰ نفر مستمری پرداخت می‌کند

صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی به ۲۶۵۰ نفر مستمری پرداخت می‌کند

بجنورد- مدیر صندوق بیمه کشاورزان خراسان شمالی از دریافت مستمری توسط ۲ هزار و ۶۵۰ نفر خبر داد و گفت: ۷ هزار نفر ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند اما وجهی برای برقراری بیمه پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا غلامزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اکنون ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی هستند و نسبت به میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار داریم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۰ هزار نفر مشمول این بیمه هستند که ۱۴۴ هزار نفر در روستا و مابقی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ساکن می‌باشند.

وی از دریافت مستمری توسط ۲ هزار و ۶۵۰ نفر خبر داد و افزود: حدود ۷ هزار نفر ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند اما هنوز واریز وجه برای برقراری بیمه نداشتند.

غلام زاده تصریح کرد: در دو سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به مجموعه بیمه‌شدگان استان افزوده شده که از این نظر در رتبه چهارم کشور قرار داریم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی ضریب نفوذ بیمه روستاییان را در کشور ۲۱ درصد عنوان کرد و بیان داشت: این عدد در استان خراسان شمالی بیش از ۳۳ درصد است.

وی افزود: ضریب پشتیبان نیز که آینده صندوق به آن وابسته است در کشور ۱۰ و در خراسان شمالی ۱۷ درصد می‌باشد.

غلام‌زاده گفت: سال گذشته سهمیه استان برای حمایت‌های دولتی ۵ هزار و ۳۳۰ نفر بود اما با رایزنی‌های انجام شده بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کردیم اما امسال توانستیم سهمیه موافقت شده را به ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر افزایش دهیم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی تاکید کرد: اولویت بیمه امسال با بانوان سرپرست خانوار است هرچند طی سالیان قبل رشد قابل توجهی در تعداد بانوان بیمه شده داشتیم.

وی از افزایش ۴۲۷ نفر به تعداد مستمری بگیران این صندوق طی سال گذشته اشاره داشت و افزود: اکنون ۳۰۰ پرونده فعال در این زمینه وجود دارد که منتظر برقراری مستمری هستند.

غلامزاده ادامه داد: میزان پرداختی به مستمری‌بگیران اکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت ماهانه است که با افزایش حقوق در سال جاری به بیش از ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۱۸ درصد از فعالان این صندوق بیمه در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند اما این عدد در خراسان شمالی بیش از ۲۰ درصد است.

وی در انتها بیان داشت: طی ۱۵ ماه گذشته در راز و جرگلان نسبت به ۱۵ سال قبل تعداد بیمه شدگان این صندوق دوبرابر شده است که عامل این اتفاق رفع ابهامات شرعی توسط علمای اهل سنت بود.

کد خبر 5223941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha