۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

نامه دبیر ستاد امر به معروف به رییس سازمان صدا و سیما؛

نامزدهای انتخاباتی برنامه خود در حوزه امر به معروف را مشخص کنند

نامزدهای انتخاباتی برنامه خود در حوزه امر به معروف را مشخص کنند

هاشمی گلپایگانی در نامه ای به علی‌عسگری، طرح دو سوال اساسی در باب امر به معروف و نهی از منکر از نامزدهای انتخاباتی که برای ارائه برنامه‌ها در صدا و سیما حاضر می شوند را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دبیر این ستاد طی نامه‌ای به علی عسگری، رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، طرح دو سوال اساسی در باب امر به معروف و نهی از منکر از نامزدهای انتخاباتی که برای ارائه برنامه‌ها در صدا و سیما حاضر می‌شوند را خواستار شد.

متن نامه هاشمی گلپایگانی به رئیس سازمان صدا و سیما به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

چنانچه مستحضرید اصل هشتم قانون اساسی به عنوان یکی از اصول مترقی و اساسی در اصلاح و بهبود اجتماعی، علیرغم همه تأکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همچنان مغفول بوده و دولت‌ها و سازمان‌ها در جهت اجرای آن تلاش جدی انجام نداده‌اند.

با توجه به پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به‌منظور گفتمان‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه برنامه‌ها و انعکاس مواضع و دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی با طرح سوالات و پرسش‌های هدفمند و کارآمد، خواهشمند است دو سوال زیر در مناظره‌ها و مصاحبه‌های رسانه ملی با نامزدهای ریاست جمهوری مطرح شود.

به عنوان مجری قانون اساسی؛ برنامه اجرایی شما به منظور تحقق اصل هشتم قانون اساسی و نیز احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین توسط مردم، چیست؟

با توجه به اینکه، مسئول اجرایی در مواجهه با قوانین نباید سلیقه‌ای و گزینشی برخورد کند و قوانین را تفسیر به رأی و مصادره به مطلوب نماید؛ برای اجرای مصوبه حجاب و عفاف جلسه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای ۲۶ دستگاه وظایف مشخص تعیین کرده است، چه برنامه‌ای دارید؟

کد خبر 5226110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha