۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲

فرماندار کرمانشاه خبر داد؛

برخورد با کشت محصولات کشاورزی پرمصرف دراطراف سراب نیلوفر کرمانشاه

برخورد با کشت محصولات کشاورزی پرمصرف دراطراف سراب نیلوفر کرمانشاه

کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه از برخورد با کشت محصولات کشاورزی پرمصرف در اطراف سراب نیلوفر و تالاب هشیلان این شهرستان خبر داد.

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سراب نیلوفر و تالاب هشیلان شهرستان کرمانشاه به علت خشکسالی در معرض خطر هستند، اظهار کرد: در همین راستا کمیته حفاظت از منابع آب این شهرستان فعال و تصمیمات برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در اطراف این سراب‌ها گرفته شد.

وی افزود: اقدامات کنترلی برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب تشدید شده و با تمام کسانی که در اطراف و نزدیکی این ۲ منبع آبی کشت‌های پرمصرف داشته باشند، برخورد می‌شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: مصرف آب باید در شعاع نزدیک این سراب‌ها کاهش یافته و سیاست‌گذاری حفاظت از سراب‌ها توسط جهاد کشاورزی و امور آب این شهرستان با جدیت پیگیری شود.

رنجبر با اشاره به خطر انقراض گونه گل نیلوفر در سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه گفت: محیط زیست استان کرمانشاه برای جلوگیری از انقراض گل نیلوفر در سراب نیلوفر در سال جاری با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه باید طرحی را به فرمانداری ارائه بدهد تا فرمانداری کرمانشاه اعتبار مالی این طرح را تأمین کند.

کد خبر 5226147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha