۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۵

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس:

پیروزی جبهه مقاومت در منطقه نشات گرفته از فرهنگ ۱۵ خرداد است

پیروزی جبهه مقاومت در منطقه نشات گرفته از فرهنگ ۱۵ خرداد است

ورامین- رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت:پیروزی جبهه مقاومت در منطقه نشات گرفته از فرهنگ ۱۵ خرداد است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه آثار و اسناد قیام خونین ۱۵ خرداد که در حسینیه بنی فاطمه شهرستان ورامین برگزار شد گفت: فریاد شهدا در طول تاریخ هیچگاه خاموش نمی‌شود تا انسان‌های خداجو را به خودباوری و ایمان مسلح سازند، همه شهدا به ویژه پیشگامان آن یعنی شهدای پانزده خرداد که دشت را با خون خود رنگین کردند و فریادشان در شب ظلمانی طاغوت شکسته شد و رسم مبارزه با طاغوت را به همگان آموختند چنین ویژگی‌هایی داشتند.

وی افزود: شهدا قله برومندی از تاریخ این کارزار را برای این مردم آفریدند و اینکه چرا ما باید همیشه به یادشان باشیم و یادبود و بزرگداشت بگیریم بخاطر این است که این بزرگداشت‌ها فلسفه و وظیفه ما است که نگذاریم این رویدادها فراموش گردد و تاریخ و هویت ما را تکرار می‌گردد که مبادا خودمان را فراموش کنیم. ما صاحب تاریخ و تمدن هستیم و ارزشهای اسلامی ارزش ما است.

تقوی، بزرگداشت حادثه ۱۵ خرداد را مانند زنده نگه داشتن عاشورا دانست و بیان داشت: زنده نگهداشتن این ایام نوعی قدردانی محسوب می‌شود و بدانیم شهدای عزیز برای ما فداکاری کردند و نمک نشناسی است اگر قدردان این شهدا نباشیم چرا که بیشترین خدمت و محبت را شهدا برای ما کردند و تجلیل از شهدا تجلیل از ارزش‌ها بوده و فرهنگ جهاد و ایثار را باید زنده نگه داریم تا بتوانیم با برپایی این مراسم‌ها به نسل جدید، فرهنگ عاشورا و ۱۵ خرداد را منتقل کنیم و وظیفه نظام آموزش و پرورش ما این است که در تمام مقاطع، این فرهنگ، تاریخ و هویت را یادآوری و آموزش دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس پاسداری از این ارزش‌ها را برای انتقال به نسل جوان واجب دانست و افزود: وظیفه ما این است که این فرهنگ و ارزش را به نسل جوان منتقل کنیم و بدانیم اگر مشکلی در رفتار نسل جوان وجود دارد ما نیز مقصر هستیم که این عزیزان را آگاه و آماده مواجهه با شبهات و انحرافات نکرده ایم و باید راه صحیح که راه شهدا است نشان دهیم.

وی در خصوص قیام خونین مردم دشت ورامین در سال ۴۲ نیز اظهار داشت :۱۵ خرداد اولین فصل افتخار آمیز انقلاب است و مکان قیام، زمان قیام و محور قیام و شعار و اهداف قیام باید بررسی شود.

تقوی فرهنگ عاشورا را مهمترین دلیل برای مثال غیرت ایرانی‌ها در مواجهه با سازش ناپذیری دانست و بیان کرد: امام راحل از فرصت عاشورا که افتخار انقلاب ما است استفاده کرد، امام با فرهنگ عاشورایی انقلاب را هدایت کرد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اهداف قیام ۱۵ خرداد در زمان فعلی این است که منطقه از شور و شعور این ملت دچار جوشش شد و به دنبال آن عراق آزاد و سوریه از دست داعش نجات پیدا کرد و یمن، عربستان را زمین گیر کرد و فلسطین اسرائیل را مبهوت قدرت خود نمود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان گفت: تمام کشورهای آزادی خواه منطقه الگوی خود را ایران می‌دانند و اینها از برکت شهدای ۱۵ خرداد است که پایه گذار این حرکت‌ها شدند و سد استبداد را شکستند و دنباله رو آن شهدا شدند.

کد خبر 5226908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha