۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷

نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد؛

تکمیل جاده اروندکنار به آبادان/ ثبت سفارش در منطقه آزاد باطل شد

تکمیل جاده اروندکنار به آبادان/ ثبت سفارش در منطقه آزاد باطل شد

اهواز- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تکمیل جاده اروندکنار به آبادان و ابطال ثبت سفارش در منطقه آزاد طبق ماده ۱۴ قانون مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل مختار چهارشنبه‌شب در نشست خبری مجمع نمایندگان خوزستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل جاده اروندکنار به آبادان ردیف ملی نداشت ولی با پیگیری‌های انجام شده از طریق ماده ۲۳ برنامه و بودجه در ردیف ملی قرار گرفت و امسال نیز در سه فاز کار خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه مسکن مهر که معابر آن بلاتکلیف مانده بود، افزود: بر اساس بند ب ماده ۶ (فرسوده مناطق اروند و مکران) نوسازی بافت فرسوده ساحل اروند در دستور کار قرار گرفته که فاز اول آن ذوالفقاری است که ۶۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفته شد؛ همچنین ۲۷ میلیارد تومان برای سلچ غربی از سازمان بازآفرینی شهری جذب شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طراحی و تأمین اعتبار پل چوئبده با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان انجام شده که ۵۰ درصد آن سازمان بنادر، ۳۰ درصد راهداری و ۲۰ درصد توسط وزارت راه تأمین اعتبار می‌شود.

مختار با اشاره به اینکه مطالبه ابطال ثبت سفارش در منطقه آزاد طبق ماده ۱۴ قانون مناطق آزاد محقق شده است، خبر داد: احداث تصفیه‌خانه چوئبده و آب‌شیرین‌کن و همچنین اختصاص اعتبار فاینانس برای تکمیل پروژه فاضلاب نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سد مارد و یک سد نیز برای مسیر ورود آب اروندرود به بهمن‌شیر وجود دارد، یادآور شد: طرح آب‌رسانی به آبادان که منتهی‌الیه خلیج‌فارس قرار می‌گیرد، دارای سه سد است؛ پایین‌دست بهمن‌شیر که ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو ردیف آب‌های مرزی بوده و از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار می‌شود.

کد خبر 5227116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha