۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

امام جمعه کامفیروز:

شرکت در انتخابات مصداق شکرگزاری نعمت انقلاب است

شرکت در انتخابات مصداق شکرگزاری نعمت انقلاب است

شیراز ـ امام جمعه کامفیروز از انقلاب اسلامی به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد و گفت: باید در برابر این نعمت بزرگ، شاکر خداوند متعال باشیم و شرکت در انتخابات، مصداق شکرگزاری نعمت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کامفیروز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام صادق (ع)، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد به بیان شباهت قیام امام خمینی (ره) به قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: عظمت و بزرگی قیام امام خمینی (ره) به گونه‌ای است که می‌توان آن را در ابعاد وسیعی شبیه به قیام امام حسین (ع) دانست.

وی عنوان کرد: هر مصلحی با توجه به تصوری که از وضع مطلوب جامعه دارد بر وضع موجود جامعه زمان خویش ایراد و اشکالاتی وارد می‌داند و به نواقص و امراض خاص آن جامعه اشاره می‏‌کند و امام راحل نیز مانند جد خویش، امام حسین (ع)، زمانی قیام کرد که سیاهی و تاریکی ظلم و استبداد سراسر جامعه را فرا گرفته و فرامین الهی و آرمان‌های مقدسی چون عدالت، حق گویی و ظلم ستیزی پشت ابرهای غبارآلود استبداد زمان مخفی شده و رو به زوال می‌رفت.

تقی‌زاده با تاکید بر لزوم قدردانی و محافظت دستاوردهای این واقعه عظیم ادامه داد: انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ الهی است که به ملت عزیز ایران هدیه داده شده و شرکت در انتخابات به عنوان تکلیفی شرعی و اخلاقی، از مصادیق شکر بر این نعمت است که می‌تواند برکات الهی را بیش از پیش در پی داشته باشد.

امام جمعه کامفیروز بیان کرد: خداوند متعال نعمت زیستن در انقلابی مقدس که به دستان یکی از فرزندان فاطمه زهرا (س) صورت گرفته را به ما ارزانی داشته و به طور قطع در مقابل چنین نعمتی، وظایفی داریم که مهمترین این وظایف، حفظ انقلاب و تلاش در مسیر اعتلای آن است.

تقی‌زاده یادآور شد: در جهت حفظ این انقلاب اهم وظایف ما تحمل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی اقتصادی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی بر ما تحمیل شده و ملت شریف ما را در تنگنای معیشتی قرار داده البته در این زمینه نقش مدیران ناکارآمد و بعضاً نفوذی نیز قابل چشم پوشی و اغماض نیست.

وی اظهار داشت: اما در زمینه اعتلای این انقلاب باید با فراهم کردن بستر برای تحقق جامعه‌ای پرامید، با نشاط و سالم از لحاظ روانی و جسمانی، به سمت فتح قله‌های اخلاقی، علمی و اقتصادی حرکت کرده که در پی آن انقلاب اسلامی به عنوان الگویی موفق برای سایر جوامع معرفی شده و منجر به صدور و گسترش آن به اقصی نقاط کره زمین و تشکیل جامعه توحیدی و آرمانی خواهد شد.

کد خبر 5227687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha