۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳

امام جمعه اصفهان:

همه درانتخابات ۱۴۰۰حضور داشته باشیم/لزوم کنارزدن خط و خطوط سیاسی

 همه درانتخابات ۱۴۰۰حضور داشته باشیم/لزوم کنارزدن خط و خطوط سیاسی

اصفهان – امام جمعه اصفهان گفت: باید در انتخابات ۱۴۰۰ خط و خطوط سیاسی را کنار بزنیم و همه در کنار هم حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه با بیان اینکه همه پیروزهای امام راحل (ره) به دلیل خداپرستی و خداشناسی بوده است، اظهار داشت: خلوص در نیت و خلوص در اعمال از ویژگی‌های بارز رهبر کبیر انقلاب بود و به همین دلیل شیطان نمی‌تواند بر چنین فردی غالب شود.

وی با بیان اینکه اعمال خالص و نیت‌های خاص همیشه نزد خداوند و مردم ماندگار است، ابراز داشت: هر نیتی که برای غیرخدا باشد ناخالص است و مورد قبول خدا نیست، کسی که برای شهرت کاری را انجام می‌دهد مریض است.

ریاکاری عملی پنهان است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه انسان از ریا، بری نیست، ادامه داد: ریاکاری عملی پنهان است و مانند رد پای مورچه روی سنگ سخت در شب تاریک است و از این رو همه ما باید نسبت به آلوده نشدن به این گناه توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام برای حرکت دادن و فهم مردم از هیچ کاری دریغ نکرد، گفت: امام همیشه می‌گفتند از هیچ چیز جز خدا نترسیدم و زیربار هیچ سلطه‌ای نمی‌روم و همیشه اعتقاد داشت مرگ بهتر از زیربار سلطه ظلم بوده است.

انقلاب دین نیمه جان ما را جان داد

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه انقلاب دین نیمه جان ما را جان داد و زنده کرد، افزود: تا قبل از انقلاب دین برای ما تنها نماز و روزه بود اما امام به ما یاد داد که دین فراتر از این عبادات است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به یک گروه نیست، اضافه کرد: باید همه مردم جامعه به این امر توجه داشته باشند و در انتخابات پیش رو این فریضه را در دستور کار قرار دهند.

حضور در انتخابات تکلیف شرعی است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حضور در انتخابات تکلیف شرعی است، تصریح کرد: باید همه خط و خطوط‌ها را کنار بزنیم و در انتخابات شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اصل چپ و راست بودن احزاب در کشور غلط است، ادامه داد: در جایی که انقلاب لطمه می‌خورد همه باید باشیم همانطور که در جنگ تحمیلی همه در جبهه بودند و چنانچه اینگونه نباشد از جبهه حق عقب می‌مانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: تفکر چپ و راست خلگی است و نباید به آن توجه داشته باشیم.

کد خبر 5227709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha