۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

دعوت اساتید اصفهان برای مشارکت در انتخابات

دعوت اساتید اصفهان برای مشارکت در انتخابات

اصفهان-رئیس ستاد دانشگاهیان حجت الاسلام رئیسی ر در اصفهان گفت: رئیس جمهور آینده باید شکاف موجود در جامعه را ترمیم و به همه اقشار توجه کند و مردم نیز به منتخبی با اخلاق و با کارنامه رای دهند.

حسین مطیع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات ستاد دانشگاهیان حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: ستاد دانشگاهیان این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان فعالیت‌های نرم‌افزاری خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: مدل‌هایی برای مطرح کردن سوالات اقتصادی و پاسخ به آنها طراحی کردیم که از طریق اساتید تهران به این داوطلب ریاست جمهوری منتقل کنند؛ همچنین برنامه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم که از اساتید به صورت حضوری دعوت می‌شود در فضای باز به مباحثه بپردازند و در هفته آینده برگزار خواهد شد.

دعوت اساتید اصفهان به شرکت در انتخابات

رئیس ستاد دانشگاهیان حجت الاسلام رئیسی در اصفهان خاطر نشان کرد: همچنین در حال حاضر مشغول جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای خطاب به مردم شریف اصفهان هستیم که در این نامه اساتید دانشگاه‌های اصفهان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و داوطلب اصلح را حجت الاسلام رئیسی معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت شیوه جذب اقشار دانشگاهی و عموم مردم، گفت: معمولاً رئیس‌جمهور به اقشار متوسط توجه می‌کند و قشر متوسط رو به بالا را نادیده می‌گیرد که در سال ۸۸ نمونه آن را مشاهده کردیم و طبقه متوسط رو به بالا شورش کردند و آدم‌های فقیر و طبقه پایین به خیابان‌ها نیامدند.

ترمیم شکاف جامعه و توجه به اقشار مختلف

مطیع ادامه داد: پس از آن آقای روحانی به طبقه متوسط رو به پایین بی‌توجهی کردند و در پی گران کردن بنزین در سال ۹۸ این قشر بیشتر به خیابان آمدند و اعتراض و شورش کردند و در حال حاضر ما شاهد شکاف در جامعه هستیم و فاصله آنها نیز زیاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده باید بتواند این شکاف‌ها را ترمیم کند و به طبقه بالا و پایین اجتماع توجه لازم را داشته باشند.

جذب همه اقشار زیر یک چتر با اقدامات نرم‌افزاری

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اساتید دانشگاه در طبقه متوسط و یا متوسط رو به بالا قرار دارند، گفت: این قشر از دولت احمدی نژاد و روحانی به دلیل بی‌توجهی به آنها ناراضی هستند، بنابراین باید به همه اقشار جامعه توجه لازم شود که این امر نیازمند کار جهادی، شبانه‌روزی و پرشتاب است.

وی افزود: علاوه بر کارهای سخت‌افزاری باید فعالیت‌های نرم‌افزاری و ظریف نیز در برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا یک رئیس جمهور حکیم بتواند همه اقشار را زیر چتر خود جمع کند و از شکاف بیشتر و بحران جلوگیری کند.

منتخبی با کارنامه درخشان و صفات اخلاقی

مطیع با بیان اینکه مشارکت برای ما در اولویت است، گفت: پیشنهاد ما به مردم این است که فردی را انتخاب کنند که دارای کارنامه درخشان و صفات جامعیت و اخلاقی است. زیرا جامعه در حال حاضر دچار فقر و تنش‌های اخلاقی شده است و رئیس جمهوری باید سکان اداره جامعه را بگیرد که با شرایط زندگی مردم سازگار باشد و اخلاق را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: زمانی که مردم شاهد ساده زیستی رئیس جمهور و کابینه او باشند بهتر احساس نزدیکی می‌کنند و شکاف‌ها پر می‌شود و کشور به آرامش می‌رسد؛ ما اگر نمی‌توانیم به مردم آرامش اقتصادی بدهیم حداقل آرامش روانی بدهیم به صورتی که رئیس جمهور با مشکلات مردم همدردی کند.

مردم، شورای نگهبان دوم هستند

رئیس ستاد دانشگاهیان حجت الاسلام رئیسی در اصفهان در خصوص نخستین مناظرات گفت: خوشبختانه مناظرات بیننده زیادی دارد اما برخی از افراد قواعد اخلاقی مناظره را رعایت نمی‌کنند و به توهین، افترا و حاشیه روی می‌پردازند و در وقتی که باید سوال مربوطه را جواب بدهند از بحث سوال منحرف می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: خود مردم اکنون بهتر از شورای نگهبان عمل می‌کنند که کدام داوطلب برنامه و کارنامه دارد، همچنین سوالات مطرح شده در مناظره تخصصی و حساس بود اما با این وجود جای برخی از سوالات خالی بود که البته مشکلات اقتصادی کشور ما محدود نیست و زمان زیادی لازم است که به آنها پرداخته شود.

مطیع با اشاره به اینکه نخستین مناظره مربوط به مسائل اقتصادی است، گفت: دوره‌های بعدی مناظرات مربوط به مباحث سیاسی و فرهنگی خواهد بود که در مناظره سیاسی باید بحث مشارکت حداکثری و دعوت به مشارکت مطرح شود.

کد خبر 5228871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم ربیعی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      کاملا موافقم