۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

اعتراض درمانگران اعتیاد به ابلاغیه سازمان غذا و دارو

تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور با حضور در مقابل ساختمان سازمان غذا و دارو نسبت به تصمیم این سازمان برای توزیع داروهای مخدر در داروخانه ها، معترض شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، روز سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در صدور ابلاغیه ای مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

بعد از اینکه سازمان غذا و دارو به دستور رئیس جمهور مبنی بر بازنگری در مصوبه واگذاری داروی مخدر به داروخانه که منجر به صدور مصوبه ممنوعیت مطلق عرضه داروهای مخدر در داروخانه شد و همچنین نامه معاون درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در توزیع داروهای مخدر بین مراکز درمان اعتیاد توسط دانشگاه ها را در پی داشت توجه نکرد حدود هزار نفر از درمانگران اعتیاد اقدام به تجمع اعتراض آمیز کردند.

افراد شرکت کننده در این تجمع ابلاغیه سازمان غذا و دارو را کاملاً مخالف با مصوبات و ابلاغیه های نهادهای بالادستی از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر و مصوبات هفتاد و پنجمین جلسه کمیته درمان آن ستاد مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها دانستند و اعتراض شدید خود را به اقدامات فراقانونی سازمان غذا و دارو اعلام کردند.

در پی این اعتراض و پس از مذاکرات نمایندگان معترضان با مسئولین سازمان غذا و دارو توافق شد درمانگران تا روز یکشنبه آینده منتظر اقدام مسئولین در لغو نامه مذکور باشند.

کد خبر 5230975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حجت الله شایانپور AE ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      0 0
      داروی مخدر باید تحت کنترل باشد هیچ داروخانه ای قابلیت اداره این داروها را ندارد جلوی فاجعه الان باید گرفته شود نه زمانی که سیلاب ویرانگر اعتیاد به داروهای مخدر جامعه والخصوص جوانان رانابودوآلوده کند
    • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
      0 0
      داروخانه ها ترامادول را بدون نسخه در اختیار جوانان قراردادن و اعتیاد به ترامادول را که بدتر از مواد مخدر بود ایجاد کردند باید بین سود ودر امد صنفی و امنیت جامعه امنیت جامعه را در نظر گرفت از طرفی در داروخانه ها از ناخنگیر واسپری خوش بوکننده گرفته تا انواع داروها موجود است دنبال داروی مخدر هم بودن ؟