۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

رئیس جمهور آینده باید به مسئله سلامت توجه ویژه ای داشته باشد

رئیس جمهور آینده باید به مسئله سلامت توجه ویژه ای داشته باشد

زاهدان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیازهای اصلی جوامع مسئله تامین اجتماعی و سلامت است که می طلبد نامزدهای ریاست جمهوری در این خصوص هم اظهار نظر کنند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع بشری مسئله سلامت و دیگری تأمین اجتماعی است و در صورت بی توجهی به این دو، جامعه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، نامزدهای ریاست جمهوری باید وعده‌هایی به مردم بدهند که بتوانند عملی کنند، گفت: دادن وعده‌هایی مانند حل مشکلات در ۱۰۰ روز عقلانی نیست.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه سلامت از جمله حوزه‌هایی است که نیاز به توجه ویژه دارد و چالش‌های مختلفی در این بخش وجود دارد که وزیر بهداشت جدید باید بتواند این مشکلات را مدیریت و رفع کند.

وی با اشاره به اینکه، طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در دولت جدید نیازمند تغییراتی است، تصریح کرد: در دولت جدید به گونه‌ای شرایط را برای پزشکان در بیمارستان‌های دولتی فراهم کنیم که انگیزه خدمات دهی تمام وقت در بیمارستانها ایجاد شود و پزشکان در مطب‌ها خدمت ارائه نکنند.

شهریاری ادامه داد: با ایجاد انگیزه برای پزشکان و حمایت‌های لازم، زمینه برای خدمات دهی مطلوب‌تر به اقشار ضعیف در بیمارستان‌های دولتی فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت بر عملکرد پزشکان، افزود: در سال گذشته ۳ هزار پزشک به کشورهای خارجی مهاجرت کردند که این موضوع یک آسیب است.

رئیس کمسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در بخش توریسم پزشکی موفق نبودیم و در این زمینه سازو کاری اندیشیده نشده است که برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه هستیم.

کد خبر 5232544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha