۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی:

کشاورزی در استان قزوین باید دانش‌بنیان شود

کشاورزی در استان قزوین باید دانش‌بنیان شود

قزوین- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشاورزی در استان قزوین باید دانش‌بنیان شود گفت: باید صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در استان قزوین شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با مردم استان قزوین که از طریق صداوسیمای مرکز قزوین پخش شد با بیان اینکه تولید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های امروز کشور است گفت: حل مشکلاتی از جمله اشتغال در کشور نیازمند فعال‌سازی تولید است.

وی با بیان اینکه تضادی بین توسعه صنعتی و محیط‌زیست در کشور وجود دارد افزود: این تضاد را قانون حل کرده و ملاک را حفظ محیط‌زیست قرار داده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله محیط‌زیست قابل اغماض نیست، عنوان کرد: بارها تأکید کرده‌ایم که محیط‌زیست دارای اولویت است و باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه مردم به دولتمردان باید مثبت باشد، بیان کرد: اعتماد مردم سرمایه‌ای بزرگ برای دولتمردان است و نباید خدشه داران است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز بحران بی‌اعتمادی در کشور را داریم، تأکید کرد: از دست دادن سرمایه اجتماعی با رفتارهای نادرست و درست صحبت نکردن مردم کافی است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌اعتمادی محصول بی‌صداقتی با مردم و پنهان‌کاری با آن‌ها است، تصریح کرد: زمینه‌های بی‌اعتمادی و بی‌صداقتی نسبت به مردم باید از بین برود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید بی‌اعتمادی‌ها تبدیل به اعتماد و بی‌صداقتی‌ها تبدیل به صداقت شود، اضافه کرد: زندگی مردم باید متحول شود و مردم آن را حس کنند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌ثباتی و تصمیمات لحظه‌ای بازار را دچار اخلال کرده، تأکید کرد: بازاری و تولیدکننده باید بتوانند زندگی را پیش‌بینی کنند و اگر زندگی قابل پیش‌بینی نباشد مردم خسته می‌شوند.

آیت‌الله رئیسی گفت: اعتقاددارم با همه وجود باید دنبال رفع تحریم باشیم اما نباید زندگی مردم را شرطی کرده و زندگی مردم را به‌جای دیگری وصل کنیم.

وی اظهار کرد: در استان قزوین ۹۰۰ روستا داریم که کار تولید و کشاورزی برای آن‌ها مهم است و باید زنجیره ارزش و فرآوری محصول فعال شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فراروی و بسته‌بندی در کار کشاورزی یک ضرورت است و باید فعال شود تا ارزش افزوده ایجاد شود و جوانان قزوینی از آن سود ببرند.

وی با بیان اینکه می‌شود مشکل اشتغال و مسکن را حل کرد، اضافه کرد: هزینه ۵۰ درصدی سبد خانواده برای مسکن باید به ۳۰ درصد تبدیل شود.

آیت‌الله رئیسی با طرح این سوال که چرا باید تسهیلات کشور فقط به چند نفر که از قضا بدحساب هستند واگذار شود اما برای کشاورزی، مسکن و ازدواج نتوانیم تسهیل بدهیم، خاطرنشان کرد: توزیع امکانات در کشور در همه بخش‌ها باید با عدالت انجام شود.

عدم شفافیت در تصمیم‌گیری در کشور مردم را بی‌اعتماد می‌کند

وی با بیان اینکه عدم شفافیت در تصمیم‌گیری در کشور مردم را بی‌اعتماد می‌کند، گفت: این کار را در دستگاه قضائی انجام دادیم و نشان دادیم حساب‌های دستگاه قضا را می‌توان شفاف کرد.

این مسئول اظهار کرد: یکی از مشکلات این دولت این بوده که شفافیت برای مردم ایجاد نکرده و این عدم شفافیت مشکلات جدی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان قزوین باید دانش‌بنیان شود، افزود: باید کشاورزی پرمحصول‌تر شده و صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش در استان قزوین شکل بگیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه باید در بخش تولید مرغ و طیور در استان قزوین سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های بومی در استان در دستور کار دولت ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه باید غیرتمندانه در عرصه انتخابات شرکت کنیم، بیان کرد: مرحوم ابوترابی از بزرگان قزوین نشان داد در شرایط سخت اسارت همه تهدیدها تبدیل به فرصت شود و حال ما نیز باید همین مسیر را طی کنیم.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: فرهنگ ما فرهنگ حاج قاسم، شهید ابوترابی و شهید رجایی است که ما می‌توانیم بسیاری از گره‌ها را از مردم باز کنیم.

وی در پایان یادآور شد: درصدد هستم به استان قزوین سفر کنیم و بدهی که در دستگاه قضا به مردم داریم را جبران کنیم.

کد خبر 5233079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha