۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

آماری از واجدین شرایط رای در آذربایجان شرقی/ شعب بیماران کرونایی

آماری از واجدین شرایط رای در آذربایجان شرقی/ شعب بیماران کرونایی

تبریز- دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی محمدزاده قبل از ظهر پنج شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به وجود آمادگی کامل از لحاظ امکانات زیرساختی، تجهیزات و نیروی انسانی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ۶۰ هزار نفر در سه هزار و ۵۲۱ شعبه، مسئولیت برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در سراسر استان را برعهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری، هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در هزار و ۹۰۰ حوزه روستایی نیز ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند.

محمدزاده با اشاره‌ای به تعداد افراد واجد شرایط رأی در استان نیز گفت: سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رأی بوده که از این تعداد ۷۰ هزار نفر رأی اولی هستند.

وی ادامه داد: تعداد افراد واجد شرایط رأی در شهر تبریز نیز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۱۵ هزار نفر رأی اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به وجود شرایط کرونا و تدابیر اتخاذ شده در این زمینه نیز گفت: علاوه بر حذف اثر انگشت و افزایش ساعات اخذ رأی، نسبت به تهیه و تدارک اقلام بهداشتی برای شعب اقدام شده است و برای بیماران کرونایی که در مرحله نقاهت قرار دارند، شعب سیاری در نظر گرفته شده است که آدرس این شعب از طریق فرمانداری‌ها اطلاع رسانی می‌شوند.

وی در خصوص شعب سیار مخصوص بیماران کرونایی در شهر تبریز گفت: یک شعبه ثابت در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز مهیا بوده، شعبه دوم در بیمارستان‌های بهبود، نورنجات و امام علی (ع)، شعبه سوم در بیمارستان‌های شفا، امیرالمومنین (ع)، شهید محلاتی و الزهرا، شعبه چهارم در بیمارستان‌های شهدا، رازی، امام سجاد (ع)، شهریار و ۲۹ بهمن، شعبه پنجم در بیمارستان‌های علوی و عالی نسب و شعبه ششم نیز بیمارستان‌های شهید مدنی، شهید قاضی و ولیعصر مستقر خواهند بود.

محمدزاده با اشاره به برگزاری انتخابات در شهر تبریز به صورت تمام الکترونیکی گفت: ۷۰۰ شعبه در شهر تبریز با دو هزار و ۸۰۰ صندوق برای اخذ رأی مردم این شهر آماده شده‌اند.

وی همچنین از فعالیت ادارات ثبت احوال در روز جمعه نیز خبر داد و گفت: قرار بر این شده است که هیچ درخواستی در خصوص بحث شناسنامه در ادارات ثبت احوال معطل نمانده و بلافاصله مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 5237174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha