۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴

«جشن انتخابات» - کدخدایی در جمع خبرنگاران:

آمارهای فضای مجازی درباره مصرف تعرفه‌ها گمانه‌زنی است

آمارهای فضای مجازی درباره مصرف تعرفه‌ها گمانه‌زنی است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما هنوز نمی‌توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه‌ها و آمارهایی که بعضا در فضای مجازی اعلام شده، اظهارنظر کنیم و این بحث‌ها در حد گمانه زنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی ظهر امروز با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: ما از صبح گزارش هایی درباره تاخیر در برخی شعب داشتیم که البته با پیگیری های ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بسیاری از مشکلات حل شده است و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

وی بیان کرد: هنوز نمی توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه ها صحبت کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از طریق سامانه «مردم ناظر» بیش از سه هزار گزارش دریافت کردیم و عمده آنها مربوط به تاخیر در شروع اخذ رأی گیری است که آن‌ هم مربوط به دستگاه های احراز هویت بوده که در حال حاضر مشکل حل شده است.

کدخدایی اظهار داشت: تاکنون مشارکت خوبی را ملاحظه می‌کنیم، با توجه به آماری که از صندوق ها داریم و ان شاءالله در ادامه روز هم بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشی که هیئت‌های نظارت داشتند، خوشبختانه بسیاری از مشکلات حل شده است. یک مشکل در بحث فنی و در ارتباط با انتخابات شوراها بود چرا که این انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد و این مسئله موجب کُندی روند اخذ رأی شده است. 

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: با پیگیری هایی که با وزارت کشور داشتیم، دوستان اعلام کردند که در هر جایی که انتخابات الکترونیک موجب کُندی کار شده است، مجریان انتخابات می توانند فرآیند اخذ رأی را به شکل دستی انجام دهند تا موجب ازدحام مردم در شعب نشود. 

کدخدایی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی، مردم هر چه زودتر رأی خود را به صندوق های رأی بیندازند. اقدامات خوبی هم برای ضدعفونی کردن شعب و رعایت فاصله گذاری ها انجام شده است. 

وی درباره میزان دقیق مصرف تعرفه ها، گفت:  ما هنوز نمی‌توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه ها و آمارهایی که بعضا در فضای مجازی اعلام شده، اظهارنظر کنیم و این بحث‌ها در حد گمانه زنی است. زمانی که آرا تجمیع شود، نتیجه اولیه از سوی وزارت کشور اعلام می شود و بعد از آن ما بررسی صحت انتخابات را انجام خواهیم داد تا در نهایت نتیجه پایانی اعلام شود. 

کد خبر 5238039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha