۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

گزارش مهر؛

آبی شدن انگشت؛ازنوستالژی تا اشتیاق رای اولی ها/ همه درشیراز آمدند

آبی شدن انگشت؛ازنوستالژی تا اشتیاق رای اولی ها/ همه درشیراز آمدند

شیراز - آبی شدن انگشتان دست از نوستالژی های انتخابات است که رای اولی های مشتاق از ساعات اولیه صبح در پای صندوق ها به دنبال آن بود که آفلاین شدن برخی از شعب این امکان را برای آنها فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم سومین حرم اهل بیت (ع) از ساعات اولیه صبح جمعه همچون دوره‌های قبل انتخابات در پای صندوق‌های رأی به خصوص در شعب موجود در صحن مطهر شاهچراغ (ع) حضور یافتند و حتی مشکلات سیستم الکترونیکی که بارها مسئولین استان از برگزاری مانورهای امادگی اطلاع داده بودند نیز مانع این حضور نشد.

آنچه که در صحن شاهچراغ (ع) بیش از گذشته به چشم می‌آید حضور رأی اولی‌ها از ساعت حدود ۶ صبح بود که مشتاقانه برای رأی دادند حاضر شدند. اما اینکه انگشت آنها آبی نمی‌شود به گونه‌ای بود که باعث دلگیری این جوانان بود که بروز اشکال در سیستم و استفاده از روش‌های قدیمی باعث ذوق جوانان حاضر در شعب اخذ رأی شد.

خنده و شوخی‌های جوانان در صف‌های شعب‌های اخذ رأی در خصوص رنگ آبی و قرمز انگشتان نیز باعث شد که خنده و لبخند از چهره‌های حاضرین میانسال و سالخورده نیز پاک نشود و عدم مدیریت مسئولین شیراز تأثیری بر حماسه سازی نداشته باشد.

آبی شدن انگشت نوستالژی رای اولی ها/ همه مردانه در شیراز آمدند

اول حضور بعد انتخاب اصلح

رضا فیاضی از جمله جوانانی طرفدار استقلال حاضر در صف رأی دادن است که از اینکه انگشت دستش آبی نخواهد شد گلایه دارد و به خبرنگار مهر، گفت: انگشت آبی نوستالژی انتخابات است به خصوص برای ما رأی اولی‌ها عکس با انگشت آبی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حضور حداکثری رأی اولی‌ها در مرحله اول اولویت بود اما پس از حضور در جلسات مختلف و تحقیق و بررسی به انتخاب اصلح نیز رسیدیم و اینکه زمانیکه چند نفر انقلابی به نفع یک انقلابی کنار می‌روند یعنی اصلح مشخص است.

این جوان رأی اولی با بیان اینکه خانواده در مکانی دیگر حاضر شدند، گفت: برای ما رأی اولی‌ها حتی مکان رأی دادن نیز مهم بود به همین دلیل این گروه ۵ نفره به حرم مطهر امدیم و خانواده‌هایمان به نزدیکی محل سکونت رفتند.

رأی دادن یعنی مطالبه گری در آینده

یکی دیگر از جوانان رأی اولی حاضر در صف رأی دادن در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سال‌ها در کنار خانواده پای صندوق‌های رأی حاضر شده یاداور شد: چشم انتظار رسیدن به زمانی بود که خود بخواهم انتخاب کنم زیرا امروز که رأی می‌دهم فردا هم اجازه مطالبه گری دارم نه اینکه در این کار بزرگ شرکت نکنم و فقط به دنبال ایراد گرفتن باشم.

مجتبی موسوی تاکید کرد: انتخاب اصلح مشخص است، وعده‌های انتخاباتی داده شد و اگر قرار است فردا انتظاری داشته باشیم امروز باید درست انتخاب کنیم.

وی افزود: اگر امروز در خانه می‌ماندم فردا اجازه نداشتم از کار مسئولین انتقاد کنم اما امروز در پای صندوق‌های رأی حاضر شدیم و به عنوان یک جوان از مسئولین نیز انتظار داریم که پای وعده‌های خود بمانند و آینده‌ای روشن برای کشور و جوانان رقم بزنند.

شعب مربوط به شمال و شمال غرب شیراز نیز از ساعات اولیه صبح میزبان حضور جوانان رأی اولی هستند.

کد خبر 5238078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha