۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶

فرماندار بابل:

۴۳۱ شعبه اخذ رأی بابل روستایی است

 ۴۳۱ شعبه اخذ رأی بابل روستایی است

بابل- فرماندار بابل شمار شعب اخذ رأی را ۶۵۰ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۳۱ شعبه روستایی است.

قربانعلی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان در شهرستان بابل با ۶۵۰ شعبه اخذ رأی در حال برگزاری است، افزود: شورای شهر این شهرستان دارای ۹ کرسی بوده و ۹۱ داوطلب در حال رقابت هستند.

وی افزود: از مجموع ۶۵۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان بابل، ۲۱۹ شعبه در حوزه شهری و ۴۳۱ شعبه در حوزه روستایی فعال و مستقر است و برای بخش مرکزی ۲۷۱ شعبه، بندپی شرقی ۱۱۵، لاله آباد ۸۷، بندپی غربی ۶۵، گتاب ۶۰ و بخش بابلکنار ۵۲ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: روند اخذ رأی و برگزاری انتخابات در این دوره به علت حساسیت‌های موجود بهداشتی با دقت و حساسیت زیادی درحال انجام است و پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت خواهد شد تا سلامت عوامل اجرایی شعبه‌های اخذ رأی و رأی دهندگان حفظ شود.

فرماندار بابل عنوان داشت در این دوره توجه شده است که شعبه‌هایی که در انتخابات گذشته در مکان‌های کوچک و بدون تهویه هوا مستقر بودند در این دوره به نزدیکترین مکان مانند مدرسه، مسجد یا حسینیه که دارای حیاط بزرگ‌تری باشد، منتقل شده است.

ولی زاده اظهار داشت در این دوره از انتخابات وزارت کشور سامانه‌ای تحت عنوان «انتخاب ایران» به‌منظور مشاهده اطلاعات درباره نامزدهای انتخاباتی راه‌اندازی کرده و یک‌نرم‌افزار به‌نام شعبه‌یاب برای نزدیک‌ترین شعب أخذ رأی به مردم راه‌اندازی کرده و هم‌چنین نرم‌افزار «ریسک من» برای افراد پر ریسک کرونایی را به مکان‌های امن‌تر با انجام سریع‌تر روندهای رأی‌گیری راهنمایی می‌کند.

وی در پایان سخنانش گفت امید داریم در این دوره از انتخابات نیز مانند گذشته مردم با حضوری پرشور حضوری دیگررا در دفتر تاریخ ثبت کنند.

کد خبر 5238191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha