۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

 ساختار نهایی سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان بررسی می شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تلاش ما این است که سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان طی چند هفته آینده بررسی اولیه‌اش تمام شده و ساختار نهایی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در نشست بررسی پیش نویس سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان گفت: تدوین سند امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان از جمله حوزه‌های مهم و راهبردی در کشور بود که با همت دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و همکاران این وزارتخانه و نقش محوری و تعیین کننده دکتر مخبر دزفولی و همکارانشان در کمیسیون امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان انجام شد و لازم است تشکر ویژه از دکتر زند داشته باشیم که میراث تجربه‌های جهاد کشاورزی هستند و تسلط و تخصص نسبت به موضوع دارند.

عاملی با اشاره به تحولات فناوری در حوزه کشاورزی ۴ (کشاورزی فیزیکی- سایبری) و هوش مصنوعی در آن ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی مربوط به کیفیت زندگی است و لذا به امنیت اجتماعی و امنیت عمومی ارتباط پیدا می‌کند و اهمیت این سند را بیشتر می‌کند؛ لذا باید با اهتمام بیشتری همه جوانب موضوع را بررسی کرد. موضوع غذا بعنوان رکن حیاط و زندگی اهمیت محوری دارد و کیفیت و فراوانی غذا برای همگان همراه با پاکی و حلال بودن غذا نشان مهم سلامت و پیشرفت یک کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرایند اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختار مشخصی دارد که باید براساس آن نسبت به تدوین و نهایی سازی اقدام کرد. به لحاظ روش بررسی نیز باید گفت اسناد ابتدا در کمیسیون مربوطه بررسی شده و سپس در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نهایی سازی می‌شود و پس از آن به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم می‌شود.

عاملی ادامه داد: تلاش کنیم این سند طی چند هفته آینده بررسی اولیه‌اش تمام شده و ساختار نهایی آن در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شود تا در همین دوره بتوان به عنوان شور اول کلیات و اهداف سند را به تصویب رساند؛ هرچند که این سرعت نباید به کیفیت سند ضربه‌ای وارد سازد. در آن جلسات حتماً وزرا و رؤسای مرتبط با سند را هم دعوت می‌کنیم تا جامعیت کار در نظر گرفته شود.

کد خبر 5239192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha