۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

یک مبلغ اسلام در آمریکای لاتین:

مهم‌ترین تبلیغ برای اسلام اجرای صحیح آن در تمام جوانب است

مهم‌ترین تبلیغ برای اسلام اجرای صحیح آن در تمام جوانب است

قزوین- یک مبلغ اسلام در آمریکای لاتین گفت: مهم‌ترین تبلیغ برای اسلام اجرای صحیح آن در تمام جوانب است و این رویکرد موجب جذب افراد با تمام سلیقه‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون لزوم تبلیغ اسلام در سراسر جهان و ایفای نقش در این زمینه به‌عنوان کشور دایه دار اسلام ناب محمدی اظهار کرد: زمانی که در مورد تبلیغ اسلام و آشنایی افراد با مفاهیم اسلامی صحبت می‌کنیم هدف و منظور ما تنها به مرزهای کشور محدود نمی‌شود.

این کارشناس رسانه و مبلغ اسلام ادامه داد: انقلاب اسلامی و مفاهیم اسلام مربوط به امت اسلامی و تمام افراد در سراسر دنیا است که تشنه مبانی و مفاهیم اسلامی هستند و ایران اسلامی با توجه به آموزه‌ها و آرمان‌های خود این امکان را دارد که فرهنگ و مبانی اسلامی را در سراسر دنیا تبیین و صادر کند.

کارشناس تبلیغ اسلام در آمریکای لاتین با اشاره به این مسئله که در آمریکای لاتین پیش از انقلاب اسلامی حتی یک مسلمان وجود نداشته است و امروز بیش از ۳ هزار سرخ‌پوست در این ناحیه مسلمان و شیعه هستند، گفت: تا پیش از شیوع کرونا سالانه صدها مسلمان از سراسر دنیا برای آشنایی بیشتر با مفاهیم اسلامی وارد ایران می‌شدند و نمونه‌های جدی تأثیر اسلام امروز مسلمانانی هستند که در سراسر جهان به لحاظ فکری اثرگذارند، نمونه این موضوع ادواردو فرزند مالک کارخانه فیات بود که بعد از گرویدن به اسلام نام خود را به مهدی تغییر داد و بعدتر هم به خاطر همین تغییر رفتار به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اینکه امروز با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم به‌طور کامل مبانی اسلامی را در جامعه جاری کنیم یک ضعف دردناک است و باید این مبانی به‌صورت مطلوب در اختیار مردم قرار بگیرد تا جنبه‌های مختلف زندگی مردم بر این اساس متحول شود.

محمدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب رشد معنویت و اخلاق را به‌عنوان سومین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کرده‌اند و این حاکمیت است که باید زیرساخت‌های جاری شدن این دو مشخصه در جامعه را ایجاد کند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: بزرگ‌ترین خطر پیش روی جامعه اسلامی به‌خصوص جامعه ما سکولار شدن حکومت و افراد در جایگاه‌های مختلف به‌خصوص در جایگاه‌های رفیع علوم دینی و نیز افراد مختلف جامعه است.

وی افزود: حکومت سکولار، جامعه، حوزه و مسجد سکولار در آئین تشیع و دین اسلام جایگاهی ندارد و اگر این اتفاق و سکولاریزه شدن روی داد همین وضعیتی را شاهد خواهیم بود که امروز با آن مواجهیم.

کارشناس تبلیغ اسلام در حوزه آمریکای لاتین تصریح رد: مردم ما در سال ۱۳۵۷ با امید به جاری شدن و حاکم شدن مفاهیم اسلامی در جامعه انقلاب کردند و با رأی ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی پای این خواسته ایستادند و امروز هم انتظار دارند که در یک جامعه اسلامی با اصول اسلامی و کاربردی در تمام زمینه‌ها روبه‌رو شوند.

محمدی بیان کرد: جامعه و دولت سکولار ما را از آرمان اصلی خود که تشکیل دولت و تمدن نوین اسلامی است دور می‌کند و ما برای بازگشت به اصول باید همه توان خود را در تمام نقاط تصمیم‌ساز جامعه از شوراهای شهر تا شهرداری‌ها، اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی و تمام نهادهای اثربخش در جامعه وارد میدان شوند، تبلیغ دین تنها به معنای در دسترس قرار دادن فقه برای عموم نیست بلکه اجرای آن‌هم مهم است و همین اجرا باعث می‌شود سیستم کلی جامعه متحول شود.

وی با اشاره به این‌که تحول باید در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: عبور از سیستم مالی ربوی در بانک‌ها و احیای بانکداری اسلامی یک موضوع مهم است که می‌تواند نظر همه را جلب کند و به تأثیر عالی در سراسر جامعه داشته باشد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: تمدن غربی به‌خصوص آن چیزی که به‌عنوان تفکر آمریکایی و صهیونیستی می‌شناسیم با سرعت به سمت نابودی حرکت می‌کند و ما هنوز نتوانسته‌ایم به‌عنوان یک مدل جایگزین جامعه اسلامی موفق و اثرگذار را طرح‌ریزی و اجرایی کنیم، هر چه زودتر باید به سمت این مهم حرکت کنیم.

محمدی اضافه کرد: این مدل‌سازی باید در همه زمینه‌ها به‌خصوص در مباحث آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حرف برای گفتن داشته باشد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین تبلیغ برای اسلام اجرای صحیح آن در تمام جوانب است و تبیین و تبلیغ اسلام تنها به عهده جامعه روحانیت نیست، همه افرادی که دغدغه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دارند در این موضوع شریک هستند و باید برای شکل‌گیری آن برنامه‌ریزی و عمل صحیح داشته باشند.

کد خبر 5241783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha