۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

یک مقام مسئول عنوان کرد:

کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد

کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار کارنامه الکترونیک ارزیابی دبیرخانه‌های شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر وحید صرامی با اعلام این خبر افزود: کارنامه الکترونیک ارزیابی دبیرخانه‌های شورای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از طریق سامانه شمشاد صادر شده است.

وی گفت: امسال در نهمین دوره ارزیابی فعالیت‌های دبیرخانه شوراهای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با هدف ارتقا سطح فعالیت‌ها، کاهش اشکالات در رسیدگی به پرونده‌ها و تشویق دبیرخانه‌های انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.

صرامی افزود: هر ساله در فصل بهار، کارشناسان دبیرخانه شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت به صورت ویژه اقدام به ارزیابی پرونده‌های انضباطی مناطق تحت نظر خود می‌کنند و یک به یک پرونده‌های انضباطی دانشجویان را که در طول سال در شوراهای دانشگاه‌ها شکل گرفته مطالعه کرده و نظرات اصلاحی خود را در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها ثبت می‌کنند.

صرامی گفت: پس از آن با توجه به بارگزاری مستندات توسط دبیرخانه‌های شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ارزیابی پرونده‌ها در پنج بخش اصلی که شامل: «تشکیلات»، «امکانات»، «آموزش» و «پژوهش»، «تلاش و تعامل و دادرسی عادلانه و عالمانه» است آغاز می‌شود که در هر بخش با توجه به چک لیست‌های محتوایی نسبت به درج نمرات اقدام می‌کنند.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت در توضیح تعداد شاخص های هر بخش نظام ارزیابی شوراهای انضباطی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در بخش تشکیلات ۱۰ نشانگر، در بخش امکانات ۲ نشانگر، در بخش آموزش و پژوهش ۶ نشانگر، در بخش تلاش و تعامل چهار نشانگر و در بخش دادرسی عادلانه و عالمانه ۲ نشانگر جهت ارزیابی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه اجرای فرآیند نظام ارزیابی و رتبه‌بندی توانسته است ضمن کاهش خطاهای حقوقی، حرکتی جهشی را در دبیرخانه‌های شوراهای انضباطی دانشجویان ایجاد ‌کند، افزود: ارزیابی و رتبه‌بندی فعلی معطوف به فعالیت‌ دبیرخانه‌های شوراهای انضباطی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۹۹ است.

صرامی افزود: در حال حاضر با صدور پرونده الکترونیکی، دانشگاه‌ها می‌توانند با مطالعه کارنامه صادر شده از وضعیت سال گذشته خود آگاه شوند و احیانا اگر اعتراضی وجود دارد، اعلام کنند. پس از بررسی اعتراضات احتمالی، نتایج نهایی ارزیابی سال ۱۳۹۹ اعلام می‌شود.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان علوم پزشکی کشور، گفت: مجموع امتیازات ارزیابی ۱۰۰۰ امتیاز است که دانشگاه‌هایی که در حد فاصل امتیاز ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ را کسب کنند حائز رتبه عالی، حد فاصل بین ۸۰۰ تا ۸۹۹ امتیاز خوب، ۶۰۰ تا ۷۹۹ امتیاز متوسط، ۵۰۰ تا ۵۹۹ امتیاز ضعیف و نمرات زیر ۵۰۰ رتبه غیرقابل قبول را کسب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی سال ۹۸ تعداد ۷ دانشگاه رتبه عالی، ۲۶ دانشگاه رتبه خوب، ۲۲ دانشگاه رتبه متوسط، ۴ دانشگاه رتبه ضعیف و یک دانشگاه رتبه غیرقابل قبول را کسب کردند.

کد خبر 5242556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha