۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵

ادعای جدید آژانس؛

ایران به نامه ما درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است

ایران به نامه ما درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه مدعی شد که ایران به نامه مدیرکل این نهاد بین‌المللی درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است.

بغ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه اعلام کرد پاسخی از تهران در خصوص تمدید توافق فنی میان این نهاد بین‌المللی با ایران دریافت نکرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای امروز جمعه اعلام کرد: «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس روز ۱۷ ژوئن نامه‌ای به مسئولان ایرانی در این خصوص نوشته اما ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.

مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی هفته گذشته هم در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود این نهاد بین‌المللی هنوز پیشنهادی از طرف ایران برای تمدید توافق فنی حاصل‌شده میان دو طرف دریافت نکرده است.

علاوه بر این، یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته گروسی در نشست امروز شورای حکام اعضای این شورا را در جریان مسئله مربوط به توافق فنی با ایران قرار خواهد داد.

پیشتر رویترز به نقل از دیپلمات‌های آژانس اتمی گزارش داد چنانچه این توافق تمدید نشود، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین برای احیای توافق هسته‌ای وارد بحران خواهد شد.

یک دیپلمات ارشد آژانس می‌گوید بدون توافق با ایران، آژانس اتمی هیچ نظارتی بر تولید سانتریفیوژ در ایران ندارد و نمی‌تواند بفهمد ایران از کجا اورانیوم غنی شده به‌دست آورده؛ اینکه خود غنی کرده یا از منبع خارجی دریافت نموده است.

رویترز همچنین به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: «از دست دادن تداوم آگاهی [بر برنامه هسته‌ای ایران] باعث یک بحران دیپلماتیک شده و مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای را به خطر می‌اندازد».

کد خبر 5243971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دادا عرب IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      اقای بلینکن تمدید بی تمدید اگه به شما کثافتها یکسال هم مهلت بدیم اخرش کم میارید پس دست بکشید ازاین مسخره بازی هایتان انقدر طول میدهید یک دفعه میبینید یک بمب اتم دویست متری ساختیم پس طول بدین
    • مبهوت IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 0
      مجلس شورای اسلامی تعیبن تکلیف کرد. تابرداشته نشدن همه تحریمهای امریکا و راستی آزمایی ایران،هیچ توافقی باآزانس نمی کنیم.ایران پروژه صلح آمیزهسته ای خودش را باقدرت پیش میبرد.