۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

روزانه ۴ هزار نفر بر علیه کرونا در خراسان جنوبی واکسینه می شوند

روزانه ۴ هزار نفر بر علیه کرونا در خراسان جنوبی واکسینه می شوند

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روزانه حدود چهار هزار نفر در خراسان جنوبی واکسینه می شوند، گفت:واکسیناسیون ۸۴ درصدی جمعیت بالای ۸۰ سال خراسان‌جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح شنبه در ستاد ملی کرونای خراسان‌جنوبی اظهارکرد: خوشبختانه در دو- سه هفته اخیر وضعیت خراسان‌جنوبی از نظر شیوع کرونا تغییر چندانی نکرده و شاهد افزایش آمار مبتلایان نبوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روند فوتی‌های ناشی از کرونا رو به کاهش بوده است، بیان‌کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح ادارات در خراسان‌جنوبی ۹۷.۵ درصد و در سطح صنوف ۹۴.۶ درصد است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: در حال حاضر آنچه باعث نگرانی است وضعیت استان‌های همسایه و قرمز شدن شهرهای همجوار استان ما چون زاهدان، یزد و کرمان است که ترددها به این استان‌ها جای نگرانی دارد چرا که به عنوان مثال در هفته گذشته در یکی از روستاهای نهبندان در یک مراسم سالگرد ۱۰۰ ماشین با پلاک سیستان و بلوچستان حضور داشت.

وی با اشاره به نارنجی شدن دو شهر درمیان و نهبندان افزود: پیک قبلی کرونا از از شهرهای غرب کشور شروع شد و تمام کشور را در برگرفت و الان که در جنوب آمار افزایش یافته، در صورت مراقبت نکردن شهرهای دیگر از جمله استان ما را نیز گرفتار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به وارد شدن ۱۱ هزار و ۱۸۰ دوز واکسن کرونا به خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: روزانه حدود چهار هزار دز واکسن در خراسان جنوبی زده می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی یادآورشد: ۸۴ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال، ۵۵ درصد جمعیت بین ۷۵ تا ۷۹ سال و ۶۰ درصد جمعیت بین ۷۰ تا ۷۴ سال خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ایام انتخابات میزان استفاده مردم از ماسک در شعب اخذ رأی ۸۶.۲ درصد، تهویه شعب ۹۸.۹ درصد و فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۶ درصد رعایت شده است، یادآورشد: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهرماه امسال و انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان ۱۶ سال به بالا و دانشجویان باید از اکنون پیش بینی و آماده سازی مکان‌های مورد نیاز و مراکز تجمعی برای تزریق واکسن را داشته باشیم.

کد خبر 5244401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha