۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

چه زمانی از محلول ضد عفونی کننده دست استفاده کنیم؟

چه زمانی از محلول ضد عفونی کننده دست استفاده کنیم؟

با توجه به پاندمی بیماری کرونا، از ملزومات این روزها، استفاده از لوازم بهداشتی همراه است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، میکروب‌ها همه جا هستند! آن‌ها می‌توانند روی دست‌ها و سطوحی که ما در طی روز با آن‌ها سر و کار داریم، قرار بگیرند و موجب بیماری شوند. تمیز کردن دست‌ها در مواقع کلیدی با آب و صابون یا محلول ضد عفونی کننده دست که حداقل حاوی ۶۰٪ الکل است، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای جلوگیری از بیماری و انتشار میکروب به اطرافیان انجام دهید.

شستن دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول ضد عفونی کننده دست با یکدیگر متفاوت است. آب و صابون انواع میکروب و عامل بیماری‌زا را از بین می‌برد، در حالی که محلول ضد عفونی کننده فقط برخی از عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. اگرچه ضد عفونی کننده‌های دستی الکلی می‌توانند به سرعت تعداد میکروب‌ها را در بسیاری از شرایط کاهش دهند، اما باید از آنها در شرایط ضروری استفاده شود. صابون و آب در از بین بردن انواع خاصی از میکروب‌ها مانند نورو ویروس، کریپتوسپوریدیوم و کلستریدیوئیدس دیفیسیل و همچنین مواد شیمیایی مؤثرتر از مواد ضدعفونی کننده دست هستند.

ضد عفونی کننده‌های دست ممکن است مواد شیمیایی مضر مانند سموم دفع آفات و فلزات سنگین مانند سرب را از بین نبرد.

شستن دست باعث کاهش و از بین رفتن انواع میکروب‌ها، سموم دفع آفات و فلزات روی دست می‌شود. دانستن اینکه چه موقع باید دستان خود را ضدعفونی کنید، بهترین فرصت را برای پیشگیری از بیماری به شما می‌دهد.

چه زمانی باید از محلول ضد عفونی کننده الکلی دست استفاده کنیم؟

۱. قبل و بعد از ملاقات با یک شخص بیمار، اگر شخص به بیماری عفونی مبتلا باشد بهتر است از آب و صابون برای شستن دست‌ها استفاده شود.

۲. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک محلول ضد عفونی‌کننده دست بر پایه‌ی الکل استفاده کنید. این ضد عفونی کننده باید حداقل ۶۰٪ الکل داشته باشد.

۳. اگر دستانتان به وضوح کثیف یا چرب است، به جای استفاده از ضد عفونی کننده دست از آب و صابون استفاده کنید. به عنوان مثال، پس از باغبانی، بازی در فضای باز و… دست‌ها باید شسته شوند.

چگونه باید استفاده کنم؟

۱. از ضدعفونی کننده دست بر پایه‌ی الکل استفاده کنید که حداقل حاوی ۶۰٪ الکل باشد. هنگام استفاده از ضد عفونی کننده دست برای جلوگیری از بلع و مسمومیت الکل، به خصوص در مدارس و مراکز نگهداری از کودکان، باید بر کودکان کم سن و سال نظارت داشته باشید.

۲. به اندازه کافی ضدعفونی کننده بر روی دستان خود بریزید تا تمام سطوح دستتان را بپوشاند.

۳. دستان آغشته به محلول خود را به هم بمالید تا احساس خشکی کنند (این روند باید حداقل ۲۰ ثانیه به طول انجامد).

با توجه به پاندمی بیماری کرونا، از ملزومات این روزها، استفاده از لوازم بهداشتی همراه است. شما می‌توانید برای خرید این لوازم اعم از محلول ضدعفونی کننده دست، ماسک سه بعدی، ضد عفونی کننده سطوح، لوازم سنجش سلامتی و… به وبسایت لوازم و تجیزات پزشکی ماهان مدیکال به آدرس www.MahanMedical.com مراجعه نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5244497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha