۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶

ناظر گمرکات مازندران:

۲۵۲ هزار تن کالا از مازندران صادر شد/واردات کالا از ۲۰ کشور

۲۵۲ هزار تن کالا از مازندران صادر شد/واردات کالا از ۲۰ کشور

نوشهر- ناظر گمرکات مازندران حجم مبادلات تجاری در قالب صادرات و واردات را بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: از این میزان ۲۵۲ هزار تن مربوط به صادرات کالا بوده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۲۹ درصدی صادرات از گمرکات استان طی سال جاری، اظهار داشت: ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات استان مازندران از مرز ۵۴ میلیون و ۸۷۷ هزار دلار گذشت.

وی با اشاره به افزایش صادرات کالا از گمرکات مازندران اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال ۲۵۲ هزارتن انواع کالا به ارزش ۵۴ میلیون ۸۷۷ هزار دلار از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به ۳۴ کشور مختلف جهان نظیر کشورهای عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، رومانی افغانستان، امارات و… صادر شده که نسبت به مدت از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۹ درصد رشد را نسبت به سه ماهه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

وی گفت اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندران در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۱۶ میلیون و ۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۹ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۲۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۸ درصد، فرآورده‌های گوناگون خوراکی به ارزش ۷ میلیون و ۷۰۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۴ درصد، سیمان به ارزش ۴ میلیون و ۶۸۴ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، چوب و اشیا چوبی به ارزش ۲ میلیون و ۴۳۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد از کل صادرات استان را دارا بودند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به درآمد کسب شده گمرکات مازندران با احتساب ضمانت نامه از تجارت خارجی گفت درآمد گمرکات مازندران طی مدت یاد شده از ۹۸۷ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

یوسفی منش گفت در این مدت از ۲۰ کشور مختلف جهان نظیر کشورهای فدراسیون روسیه، امارات، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان و… بیش از ۷۸۴ هزارتن انواع کالا به ارزش ۳۲۳ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار) وارد کشور شده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۵ و۳۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۱۵۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۶ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۸۱ میلیون و ۳۰۶ هزار دلارو سهم ارزشی ۲۵ درصد، ذرت دامی به ارزش ۵۲ میلیون و ۴۶۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۶ درصد، ماشین آلات و اجزای آن به ارزش ۲۹ میلیون و ۸۲۵ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، گندم به ارزش ۲۳ میلیون و ۱۹۸ هزاردلار و سهم ارزشی ۳ درصد، و کک نفتی به ارزش ۴ میلیون و ۶۴۲ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به ترانزیت بیش ۳۹ هزار تن کالا گفت طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ کالاهایی نظیر لوله حفاری، کک نفتی وکانتینر خالی به ارزش ۲۲ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد پاکستان، امارات، قرقیزستان قزاقستان و ترکمنستان ومناطق ویژه ترانزیت خارجی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

کد خبر 5245828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      مگه ما تحریم نبودیم چطور ماشن آلات وارد شده فقط دارو رو نمیشد وارد کنن