۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳

در گفتگو با مهر تاکید شد؛

مشاهده اشتباهات فاحش در بازشماری صندوق‌های شورای شهر هرسین

مشاهده اشتباهات فاحش در بازشماری صندوق‌های شورای شهر هرسین

کرمانشاه- امام جمعه هرسین گفت: پس از بازشماری صندوق های رای شورای شهر هرسین به علت اعتراض نامزدها، اشتباهات فاحشی در نتایج اولیه مشاهده شد.

حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر هرسین برخی از نامزدها به مخدوش بودن آرا اعتراض داشته و ادعا کردند در شمارش آرا مشکلی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه شخصاً بر روند بازشماری آرا حضور و نظارت داشته است، افزود: با همکاری هیئت اجرایی و نظارت، بازشماری آرا به صورت صددرصدی در هرسین انجام شد و در شمارش آرا حداقل نصف صندوق‌های شورای اسلامی شهر هرسین اشتباهات فاحش وجود داشت.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: حدود یک صد اشتباه در شمارش آرا ۲۰ صندوق اخذ رأی شورای شهر این شهرستان وجود داشته که برخی همچون دستکاری عمدی و برخی همچون خرید و فروش آرا و گاه غیر عمدی بوده است.

وی ادامه داد: در یکی از صندوق‌ها ۲۰۰ رأی به آرا یک نامزد اضافه شده و یک صد و ۱۰ رأی مخدوش و دستکاری شده بود، در نتیجه باید متناسب با ایرادات در شمارش آرا و تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شد.

اجرایی خاطرنشان کرد: با وجود تخلفاتی که در شمارش آرا مشاهده شد، روز جمعه یازده خرداد صحت انتخابات شورای شهر هرسین تأیید شد.

امام جمعه شهرستان هرسین افزود: تأیید انتخابات شورای شهر هرسین توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت با وجود محرز شدن تخلف در شمارش آرا زیبنده نیست، نباید اجازه بازشماری آرا را می‌دادند، اما وقتی بازشماری انجام شده باید صندوق‌هایی را که در آن‌ها تخلف صورت گرفته بود ابطال می‌کردند.

وی تصریح کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر هرسین را باطل نمی‌دانم، کار قانونی صورت گرفته ولی هیئت اجرایی و نظارت باید به وظیفه خود مبنی بر اصلاح یا ابطال نتایج انتخابات عمل می‌کردند.

کد خبر 5249323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha