۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۹:۱۲

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

ائمه جمعه سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنند

ائمه جمعه سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنند

بجنورد- مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با تأکید بر الگوبرداری ائمه جمعه از شهید صدوقی، گفت: نوع تعامل و سلوک ائمه جمعه با مردم و متن جامعه، سازنده سرمایه اجتماعی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نعمت‌الله آزموده صبح یک شنبه در نشست با اعضای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب، بر الگوبرداری ائمه جمعه از این شهید تأکید کرد و اظهار داشت: نوع تعامل و سلوک شهید صدوقی با مردم و متن جامعه برای ایشان سرمایه‌ای اجتماعی درست کرده بود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی یعنی شبکه‌ای از روابط فردی و گروهی که برخی افراد در اختیار دارند و به‌واسطه آن از نوعی اقتدار اجتماعی و اثرگذاری در سطح جامعه برخوردار می‌شود.

وی افزود: این سرمایه اجتماعی در کنار شجاعت ذاتی شهید صدوقی در پیشبرد انقلاب تأثیر زیادی داشت؛ به همین دلیل است که امام خمینی (ره) ایشان را محور انقلاب دانستند.

حجت الاسلام آزموده با یادآوری اینکه روحیه جوان پذیری شهید صدوقی نیز بسیار بالا بود، تصریح کرد: او در جذب جوانان و تربیت آنان تلاش وافر داشت و توانست جوانان زیادی را در اطراف خود گرد آورد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به ویژگی ولایت مداری این شهید، اظهار کرد: رابطه و محبت و ارادت شهید آیت‌الله صدوقی به حضرت امام خمینی (ره) نیز از مؤلفه‌های شخصیتی این شهید بزرگوار بود، البته این رابطه طرفینی بود و امام هم متقابلاً به ایشان علاقه‌مند بودند.

وی افزود: شهید آیت‌الله صدوقی افزون بر ایجاد پل ارتباطی میان مردم و امام خمینی (ره) و رساندن اعلامیه‌های امام به مردم خود نیز با صدور اعلامیه می‌کوشید سنگینی بار مبارزه را از روی دوش امام کم کند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه خدمت به مردم از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید صدوقی بود، افزود: حضور جدی در عرصه‌های خدمات اجتماعی و خدمت‌رسانی به اقشار جامعه از دیگر مؤلفه‌های امام‌جمعه شهید یزد بود.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: تلاش برای ایجاد و ترمیم اماکن عمومی عام‌المنفعه، توجه زیاد به عمران و آبادی، ساخت بیمارستان، درمانگاه، دبستان، دبیرستان، مساجد قدیم و جدید و… از دغدغه‌های مستمر وی بود.

وی با اشاره به هوشمندی و جریان شناسی شهید صدوقی، اظهار کرد: در دورانی که کسی جرئت نداشت درباره گرایش‌های لیبرالی دولت موقت بازرگان حرف بزند، از عملکرد آن انتقاد می‌کرد و در روزهای محبوبیت بنی‌صدر می‌گفت که به این آدم نمی‌شود اعتماد کرد.

کد خبر 5249920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha