۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵

آموزگار مطرح کرد؛

شرایط برای ایجاد اتحادیه سراسری ناشران محیاست

شرایط برای ایجاد اتحادیه سراسری ناشران محیاست

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: تشکیل اتحادیه کشوری در حال حاضر توسط دولت میسر است و نباید منتظر ماند تا قوانین تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه رادیویی تقاطع فرهنگ در گفتگو با محمود آموزگار ناشر و نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با موضوع دغدغه تشکیل اتحادیه کشوری ناشران و کتابفروشان از سوی فعالان این صنف از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

آموزگار در ابتدای این‌برنامه با اشاره به موضوع آن، گفت: ما از رسیدن به چنین مقصودی فاصله داریم که این مهم به بدنه صنف نشر برمی‌گردد. آمادگی لازم برای دستیابی به کاری جمعی نیاز به آموختن دارد و شناخت و فهم به میزان زیادی به این‌موضوع کمک می‌کند.

وی قم و تهران را دو شهرِ دارای اتحادیه استانی خواند و سایر شهرستان‌ها را دارای تعاونی‌های نشر دانست و افزود: در همین دو اتحادیه هم با محدودیت‌های جغرافیایی رو به رو هستیم. اگر کسی خواستار تاسیس دفتر نشر از پل چمران به بالا باشد، با مشکلات جدی رو به رو است و نیازمند مراجعه به اتحادیه‌ای در شهرستان شمیرانات است.

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ادامه گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همکاری صنف و دولت (ارشاد) به امیدواری‌هایی رسید و اقناع در دولت ایجاد شد که همیاری صنف، کمک‌های بسیاری به خود آن‌ها خواهد بود. برخی موانع متوجه حوزه قانون گذاری و بخشی ناظر بر اجراست. تشکیل اتحادیه کشوری در حال حاضر توسط دولت میسر است و نباید منتظر ماند تا قوانین تغییر کند.

آموزگار در پایان گفت: درک ایجاد اتحادیه سراسری در راس وزارت ارشاد به وجود آمده است. مجموعه فرهنگ کشور دین زیادی به قلم و اهل قلم دارد چراکه اگر این‌ها نباشند، شاخه‌های دیگر فرهنگ و هنر وامی‌مانند.

کد خبر 5250065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha